REVENDICARI SI PRIVILEGII!

Distribuie pe:

Nu credem ca am gresi cu ceva, daca asezam randurile care
urmeaza sub titlu "revendicari si privilegii�, pornind tocmai de
la problema mereu insistentelor revendicari ale minoritatii maghiare,
dar, deopotriva, si ale celei germane, cum vom vedea, ale cultelor
religioase reformate, romano-catolice si protestante din Romania,
acestora adaugandu-le "partea leului�, cum se spune, privilegiile
acordate celor 19 minoritati din Parlament care se infrupta din bugetul
Statului Roman, mai precis din banii nostri, ai tuturor contribuabililor.
Din pacate, in trecutii 23 de ani ai perioadei postdecembriste, care
numai favorabila, in niciun fel, nu i-a fost romanilor si Romaniei,
"imense averi aflate in posesia Statului Roman s-au transformat
intr-un fel de pesches la cheremul unor �recuperatori� minoritari, tot
mai lacomi, tot mai nesatui, cu ochii holbati pe avutia Statului Roman.
Nu avea si nu are nicio importanta, ca ele, revendicarile si
recuperarile, s-au facut total ilegal, de multe ori cu acte falsificate si
in paguba Statului Roman�!
Venind la putere, dupa caderea Guvernului condus de Mihai Razvan
Ungureanu, cabinet de doi lei rai, in urma votarii motiunii de cenzura,
imediat dupa instalarea noului guvern al USL (Uniunea Social-Liberala),
"a fost infiintata o comisie, condusa de fostul premier Calin Popescu
Tariceanu, un fel de lup pus cioban la oi, pentru retrocedarea
proprietatilor UDMR si altor minoritati care cereau restituirea, numai si
numai in natura, a proprietatilor confiscate de comunisti�. Conform
unei declaratii a unui fost ministru al Finantelor Publice "din totalul
estimat de 16 miliarde de euro, echivalentul in bani al proprietatilor
nationalizate, mai mult de jumatate ar reveni cultului romano-catolic,
care a depus cereri de retrocedare pentru 88.000 de imobile, cealalta
parte revenind minoritatilor din Romania�. Ciudat! Cu toate
ca in legea privind retrocedarile se prevede, cat se poate
de clar, ca acestea se fac "in bani sau in natura�, la TarguMures, la Cluj-Napoca, la Sfantu Gheorghe, prin alte
localitati ardelene, acestea s-au facut numai in natura, fie
ca era vorba despre importante sedii ale institutiilor Statului
Roman, despre licee, gimnazii, gradinite, spitale, teatre, banci.
Exemple numeroase sunt acele imobile care au facut
obiectul unor litigii din inima municipiului Cluj-Napoca, sa
nu mai vorbim despre ciudatele retrocedari de la TarguMures: Liceul "Bolyai�, Liceul de Arta, urmeaza "Unirea�
(?), Teatrul "Ariel�, Casa Corpului Didactic etc. In timp ce
in majoritatea fostelor tari est-comuniste s-a procedat cu
masura, retrocedarile facandu-se, conform legilor din statul
respectiv, in bani si foarte rar in natura, pe la noi, ca de
obicei, s-a dat cu oistea in gard, mai-marii zilei, concesivi
si slabi, facand pe placul minoritatii ahtiate de privilegii
peste masura.
Dupa cum se stie, "dupa Diktatul de la Viena, din 30 august
1940, Romania a fost nevoita sa cedeze Ungariei un teritoriu
cu o populatie de 2.609.000 locuitori, in majoritate romani,
nordul Ardealului fiind ocupat de administratia horthyista.
Conform statisticilor, in doar cateva luni, pana la 1 ianuarie
1941, au fost nevoiti sa plece peste 100.000 de romani,
ajungandu-se la 200.000 la finalul anului 1943. In aceasta
perioada au fost promulgate, de catre ocupantul vremelnic,
o serie de acte normative prin care institutiile, persoanele
fizice si juridice din Ungaria s-au autoimproprietarit, in
detrimentul Statului Roman, cu terenuri si imobile�.
Documentele au fost pastrate in arhivele de la Budapesta.
Printre ele se afla si "Decretul P.M. nr. 1.440, din anul 1941,
privind extinderea efectelor actelor normative de drept civil
in zonele tarii de vest si din Ardeal, eliberate de sub dominatia
romaneasca�. Statul ungar devenea, asadar, stapan cu drept
de proprietate asupra imobilelor, pamantului, padurilor etc.
Pastrate cu grija, cum spuneam, in arhivele de la Budapesta,
aceste acte emise de ocupantul vremelnic au avut efectele
pe care ele le-au generat. Printr-o legislatie ambigua si
deseori iresponsabila, guvernantii romani au consacrat,
dupa 1990, furtul proprietatilor, legalizand, de fapt, raptul
savarsit de autoritatile Ungariei din acea vreme. Astfel, cladiri
monumentale din Transilvania, terenuri agricole, paduri au
fost revendicate si dobandite prin instantele de judecata,
de catre mostenitori de-a saptea spita sau de catre
reprezentanti ai asa-zisilor proprietari si ai cultelor religioase,
care, de fapt, s-au autoimproprietarit.
De fiecare data, lacomii revendicarilor minoritare au
invocat, in cazul confiscarii averilor, "nedreptatea
comunista�, o sustinere anapoda, falsa, cu totul contrara
adevarului. Tocmai de aceea este necesara o precizare
lamuritoare, pentru inlaturarea oricaror interpretari. "Inca
inainte de incheierea celui de-Al Doilea Razboi Mondial,
prin Conventia de Armistitiu din 12 septembrie 1944, in articolul
15, Aliatii au impus dizolvarea organizatiilor pro-hitleriste de
pe teritoriul romanesc (�). Prin acordul de la Potsdam,
incheiat la 1 august 1945, de catre Puterile Aliate, au fost
stabilite principiile de realizare a pacii, iar prin Decretul Lege nr. 485, din 7 octombrie 1944, semnat de regele Mihai al
Romaniei, Grupul Etnic German a fost desfiintat, prin aceeasi
lege, hotarandu-se si confiscarea tuturor bunurilor imobile
ale respectivei organizatii hitleriste si legionare, lege care
nici pana in zilele noastre nu a fost abrogata�. Prevederile
articolului 15 fiind implementate in Legea nr. 187, din 23 martie
1945, in Romania: "In scopul infaptuirii reformei agrare, trec
asupra Statului, pentru a fi impartite: a) Pamanturile si
proprietatile agrare de orice fel apartinand cetatenilor germani
si cetatenilor romani, persoane fizice si juridice, de
nationalitate (origine etnica) germana, care au colaborat cu
Germania hitlerista; b) Pamanturile si alte proprietati ale
criminalilor de razboi si ale celor vinovati cu dezastrul tarii;
c) Bunurile agricole de orice fel ale cetatenilor romani care
s-au inscris voluntari pentru a lupta impotriva Natiunilor Unite�.
Ce legatura au Grupul Etnic German (Deutsche Volksgruppe),
pana la desfiintarea lui, prin lege, in octombrie 1944, si cultele
religioase? Ne spune ec. dr. Radu Holban (caruia ii apartin
textele asezate intre ghilimele): "Incepand cu data de 23 mai
1932 � preciza autorul -, Fritz Fabritius, reprezentantul sasilor
din Romania, a cerut, din partea Romaniei, dreptul de
autonomie pentru grupul etnic german si administrarea
proprie a scolilor si bisericilor germane. Dupa 21 noiembrie
1940, Grupul Etnic German, oficializat prin Decretul � Lege nr.
830, a capatat un statut de semi-autonomie in cadrul statului
roman. Conform politicii expansioniste a Reichului, s-a
constituit, la scurt timp, �N.S.D.A.P. der Deutschen Volksgruppe
in Rom�nien� (Partidul National Socialist al Grupului Etnic
German din Romania), Grupul Etnic German, conform structurii
de semi-autonomie, aflandu-se sub comanda directa,
subordonat Partidului Muncitoresc German National - Socialist
din Germania. O mare parte a averii, printre care se numara
scoli si spitale, nu a apartinut cultului religios, ci Grupului
Etnic German. In 1941 s-a semnat Conventia Generala privind
Reglementarea relatiei dintre Biserica Evanghelista de
Confesiune Augsburgiana si etnicii germani din Romania, prin
care s-a hotarat trecerea averii fostei �Universitati sasesti�
(desfiintate de Curtea Regala a Romaniei, la 1 iunie 1937, pentru
ca functiona abuziv, ca stat in stat) la Grupul Etnic German�.
Cu prilejul semnarii "Conventiei�, cei doi "camarazi hitleristi,
Wilhelm St�edel, episcopul Bisericii Evanghelice, si liderul
Grupului Etnic German din Brasov, Andreas Schmidt, declarau,
la 31 martie 1941: "Germanii din patria noastra, sub uriasa
influenta a miscarii national-socialiste a lui Adolf Hitler, aspira
la o noua si puternica unitate (�)�.
Concluzia? Precizarea o face tot ec. dr. Radu Holban: "Nu
comunistii, cum tot incearca sa ne induca in eroare, pana in
zilele noastre, Forumul Democrat al Germanilor din Romania,
au nationalizat imobile care apartineau Grupului Etnic German,
inclusiv cele ale Bisericii Evanghelice si Romano-Catolice, ci
aceste doua biserici s-au integrat, de bunavoie, cu proprietati
cu tot, in respectiva organizatie hitlerista! F.D.G.R., condus de
Klaus Johannis, se declara astazi, in urma unei sentinte oficiale
a Judecatoriei Sibiu, din anul 2006, urmasul juridic al Grupului
Etnic German. Deci, F.D.G.R. este, in consecinta, succesorul
unei organizatii naziste, recunoscute, ca atare, de Puterile
Aliate care au invins Germania nazista? Ca urmare, Romania
ar trebui sa consulte toate Puterile Aliate, daca intentia de a
despagubi o grupare nazista ar putea sa contravina sau nu
unui tratat international aflat inca in vigoare. Deoarece nici
Republica Federala Germana nu a revendicat proprietatile
nationalizate de catre URSS, pana in anul 1948, invocand o
obligatie in baza dreptului international public, si guvernantii
nostri ar trebui sa apere patrimoniul tarii, prin eforturi politice
si diplomatice�.
Asadar, grupul Etnic German, "conform articolului 15 al
Conventiei de Armistitiu, din 12 septembrie 1944, care
prevedea dizolvarea organizatiilor pro-hitleriste de pe
teritoriul romanesc, a fost dizolvat, prin Decretul � Lege nr.
485, din 7 octombrie 1944, dar reactivat de Judecatoria Sibiu,
prin sentinta civila nr. 2.790, organizatie care ar intra, astazi,
prin politica de restituire generoasa a statului, in posesia
averii confiscate. (�) Dar, mai ales, Guvernul de la Bucuresti
trebuie sa atraga atentia Germaniei ca problema
revendicarilor ar trebui conectata cu problema creantelor
comerciale, tot in valoare de 19 miliarde de euro, din
clearingul bilateral, pe care aceasta tara nu le-a achitat
Romaniei. Fiind ambele litigii un produs al anului 1945, am
avea si cele mai bune sanse de succes, ca sa nu scoatem
tara la mezat�.
Pentru ca tot ne aflam la "capitolul minoritati� si privilegii,
ia sa vedem cum isi impart, in Parlament, cele 19 minoritati,
83.000.000 de lei de la bugetul Statului Roman, pentru
activitati culturale, religioase si� de recreare! UDMR
(Uniunea Democrata Maghiara) beneficiaza, in acest an,
de un venit de peste 18.000.000 de lei, de la bugetul de stat,
conform datelor oferite de Secretariatul General al
Guvernului, la o populatie de 1,2 milioane de etnici. Suma
alocata pentru UDRM depaseste cu mult bugetul alocat
partidelor parlamentare din 2012. Grupul parlamentar UDMR
este format din 18 deputati si 9 senatori. Pe locul secund se
afla Asociatia Partida Rromilor "Pro Europa�, primind
11.700.000 de lei, in crestere cu aproape o jumatate de milion
de lei, fata de 2012, asociatie reprezentata de deputatul
rrom Nicolae Paun, in numele celor aproximativ 620.000 de
etnici rromi, conform recentului recensamant. Ia sa vedem
cati bani primesc de la buget si celelalte ONG-uri ale
minoritatilor din Parlament. Forumul Democrat al Germanilor
din Romania � 6.527.000 de lei; Uniunea Ucrainenilor �
6.484.000; Comunitatea Rusilor Lipoveni � 4.507.000; Uniunea
Sarbilor � 3.240.000; Uniunea Democrata a Tatarilor TurcoMusulmani � 3.417.000; Uniunea Elena � 3.164.000; Uniunea
Democrata Turca - 3.095.000; Uniunea Bulgara din Banat �
2.924.000; Uniunea Democrata a Slovacilor si Cehilor �
2.885.000; Federatia Comunitatilor Evreiesti � 2.709.000;
Uniunea Armenilor � 3.543.000; Uniunea Polonezilor �
2.125.000; Uniunea Croatilor � 2.037.000; Uniunea
Macedonenilor � 1.984.000; Asociatia Italienilor � 1.744.000;
Asociatia Liga Albanezilor � 1.455.000; Uniunea Culturala a
Rutenilor � 1.230.000. Dupa cum se vede, este cat se poate
de darnic Statul Roman! Cu toate acestea, liderii UDMR
racnesc peste tot ca "maghiarii nu au drepturi, ca sunt
cetateni de rangul doi!�. In timp ce unele minoritati, cum
este Uniunea Culturala a Rutenilor, incaseaza milioane de
lei de la bugetul Statului Roman, Uniunea Nationala Vatra
Romaneasca si Despartamantul Central Judetean Mures
al ASTREI nu primesc nici macar un banut. Ca sa fie, in
tara in care unii se vor mai egali ca altii, o deplina... egalitate
in drepturi?!

Lasă un comentariu