Bacalaureat special 2013
Doi candidati eliminati pentru tentativa de frauda

La inceputul acestei saptamani
a avut loc prima proba scrisa, la
Limba si literatura romana, sustinuta
de cei 209 candidati inscrisi
pentru editia din acest an a
Bacalaureatului pentru absolventii
de liceu participanti la
loturile nationale largite ce se
pregatesc pentru olimpiadele si
concursurile internationale. Din
totalul candidatilor care au dat
examen, doi au fost eliminati
pentru tentativa de frauda. Comparativ
cu anii precedenti, un
element de noutate l-a reprezentat
introducerea a doua tipuri de
subiecte, a caror structura a fost
conceputa in functie de filiera
urmata de absolventi. Filiera
teoretica, profilul uman si filiera
vocationala, profilul pedagogic
au avut aceeasi varianta de subiect,
deoarece numarul de ore
dedicat disciplinei Limba si literatura
romana a fost mai mare ca
pentru celelalte specializari. O
varianta diferita de subiect,
realizata pe baza programei de
examen, a fost creata pentru
filiera teoretica, profilul real, filiera
tehnologica si filiera vocationala,
toate celelalte profiluri, in afara
celui pedagogic. Aceste profiluri
si filiere au prevazute, prin planul
cadru, un numar mai mic de ore la
disciplina Limba si literatura romana.
Un alt element de noutate l-a
constituit eliminarea textului
aforistic/critic, folosit ca suport in
cadrul subiectului al II-lea, deoarece
scopul acestui tip de item il
constituie demonstrarea competentelor
de argumentare, in scris,
a unor opinii, in diverse situatii de
comunicare. Modificarea a fost
determinata de constatarea ca, de
cele mai multe ori, receptarea
textului - suport folosit la acest
subiect ii punea in dificultate pe
foarte multi dintre candidati.
Acestia se concentrau pe ideea
formulata in citat (de cele mai
multe ori inteleasa gresit) si nu pe
formularea propriei opinii despre
problematica pusa in discutie. S-a
eliminat, astfel, posibilitatea de
confuzie, candidatii fiind condusi,
prin cerinta, catre formularea unei
opinii personale, pe care sa o
dezvolte prin doua argumente. Mai
mult, s-au creat premisele raportarii
candidatilor la aspecte din viata
reala, la situatii de comunicare ce
apartin universului contemporan,
combatandu-se reproducerea de
texte invatate "pe de rost�.

Lasă un comentariu