Podul Calafat-Vidin va fi functional pe data de 14 iunie

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat, la Calafat, unde
a inspectat lucrarile de la Podul de peste Dunare Calafat-Vidin, ca
acesta va fi operational pe data de 14 iunie cand va fi inaugurat in
prezenta celor doi sefi de stat din Romania si Bulgaria, a premierului
Victor Ponta si a comisarului european Johannes Hahn.
Potrivit ministrului Transporturilor, una dintre problemele care mai
trebuie remediate de partea romana este cea a cabinelor destinate
politistilor de frontiera din cele doua tari, care au fost proiectate, initial,
in speranta ca Romania si Bulgaria vor fi in Schengen.
"Acest pod va fi operat de o societate mixta romano-bulgara,
societate aflata in curs de infiintare, dar care pe 14 iunie, cand va fi
inaugurat podul, va functiona. In cea mai mare parte lucrarile la pod
sunt finalizate. Partea romana mai are de finalizat cateva lucrari:
cabinele destinate politistilor de frontiera din Romania si Bulgaria
trebuie inlocuite pentru ca atunci cand a fost proiectat acest pod s-a
crezut ca la finalizarea lucrarilor si Romania si Bulgaria vor fi in
Schengen. In situatia actuala aceste cabine trebuie inlocuite, insa pe
9 iunie vor fi montate si functionale�, a spus ministrul Transporturilor.
Potrivit lui Relu Fenechiu, pana pe 14 iunie va fi intinsa si catenara,
firul electric de la care se alimenteaza locomotivele. "E o diferenta de
10 centimetri intre catenara dintre Romania si Bulgaria, pe care o vom
pierde pe o distanta de o suta de metri�, a explicat Relu Fenechiu.
Ministrul roman al Transporturilor a mai spus, de asemenea, ca i-au
fost semnalate unele probleme legate de calitatea infrastructurii
feroviare, dar mai ales rutiere, motiv pentru care doreste ca, impreuna
cu reprezentantii CNADNR si ai firmei constructoare, sa ia toate masurile
astfel incat acestea sa fie remediate pana la inaugurare.
In legatura cu taxa perceputa pentru traversarea podului, Fenechiu
a spus ca aceasta a fost deja negociata si este de 6 euro, ca si taxa de
la Podul de la Giurgiu, si va fi distribuita celor doua tari in raport cu
contributia pe care au avut-o la constructia podului: 83% partea bulgara
si 17% partea romana.

Lasă un comentariu