„Pe hârtie", de două ori mai multe autostrăzi!

Din condei, viitorul sună bine pentru reţelele de autostrăzi din România. Asta, dacă luăm în calcul faptul că ministrul Ioan Rus a anunţat că Master Planul de transport va include, în forma finală, nu mai puţin de 1.300 de kilometri de autostradă, faţă de numai 656 de kilometri de autostradă în prima variantă a respectivului Master Plan. Document ce va fi aprobat de Guvern săptămâna viitoare, iar până la 15 martie va ajunge la comisia Europeană! Aşadar, ne promite ca, până în 2030, să avem de două ori mai multe autostrăzi.

Sigur, de promisiuni nu ducem lipsă, ci doar de… autostrăzi. Dar, până una-alta, să-i dăm crezare ministrului Transporturilor.

Concret, rutele Sibiu - Piteşti, Bacău - Paşcani, Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni şi Târgu-Mureş - Târgu Neamţ, prevăzute iniţial în Master Plan ca drumuri expres, vor fi construite din start ca autostrăzi. „După dezbaterea publică au fost propuşi 1.301 kilometri de autostradă, cu un plus de 645 km faţă de versiunea iniţială a Master Planului, 1.877 km de drum expres, 3.147 km de drum Trans Regio şi Euro Trans şi 67 de variante de ocolire", a anunţat Ministerul Transporturilor, citat de mai multe ziare.

În Master Plan se scrie că totalul investiţiilor în sectorul rutier va fi, până în 2030, de 24 de miliarde de euro. Se spune însă că România dispune pentru acest sector, atât din fonduri europene, dar şi din cofinanţări, de numai 5 miliarde de euro. Vom vedea! „Important" este că, pe hârtie, vom avea de două ori mai multe autostrăzi!

Lasă un comentariu