UITE FLOTA, NU E FLOTA!

Care flotă? Aia comercială, a Navrom-ului. Păi, vorbiți de o flotă de nave, măi tovarăși sau ce sunteți azi, și îi dați cu gura că „cineva" are multe dosare cu flota, pentru niște nave care s-au topit, fără să aveți cunoștințe în domeniul naval sau în drept internațional maritim. Trebuie să spun că flota României nu era numai a Navrom-ului. Mai erau și navele Petrom-ului, mai era și flota de nave pentru pescuit oceanic, cu reședința la Tulcea, apoi mai sunt și nave de servitute naval-portuare, de salvare, de cercetări maritime etc.

Și vă mai spun, domnilor, ca inginer specialist naval și ofițer în Marina Militară a României, că navele sunt de mai multe categorii: de transport mărfuri generale, în vrac sau în nave port-containere, nave petroliere de diferite tonaje, nave mineraliere, apoi nave-depozit ale Petrom-ului, nave traulere (pescadoare) și nave-mamă, de colectare și prelucrare a peștelui oceanic.

În cazul acelor dosare cu flota, nave construite după standarde sovietice, cu multe „hibe", apare cifra 16 și faptul că domnul președinte al României, Traian Băsescu, a rămas, după cele două mandate, ultimul răspunzător de vânzarea florei. Multiple comisii au cercetat cazul celor 16 nave. Erau patru petroliere de tip „Biruința", din care au rămas trei, după ce „Independența" suferise un grav accident naval în Bosfor, în urma unui abordaj, lovit de o rablă grecească, comandată de un nătâng, numit Kir Ianis. Acesta are pe conștiință un echipaj de 100 de marinari români, morți în incendiul devastator care a urmat. Alte două nave s-au pierdut pe undeva…

Apoi, câteva mineraliere de tip „Bocșa", alte cargouri de tip „RU-RO", vândute sau cine știe ce alte afaceri s-au făcut cu ele. Comisiile de anchetă au stabilit că nu s-au adus prejudicii României, procesele s-au finalizat cu achitarea persoanelor. Rămăsese doar domnul Băsescu, dar și cazul lui este încheiat.

Îmi amintesc că odată, când trăia OTV-ul, a venit în emisiunea lui Dan Diaconescu tribunul Vadim, cu o stivă de bibliorafturi cu documente, pe care le-a prezentat ca probe contra lui Băsescu. Atunci, Diaconescu l-a întrebat speriat (și îl întreb și eu acum pe Vadim), de unde avea dosarele, toate cu „strict secret" pe ele?

Dacă s-au vândut navele, unde erau banii? Ar fi trebuit întrebat Nicolae Văcăroiu, care l-a înlocuit pe Petre Roman după „detronarea" acestuia, dar și alți oameni politic, de prin ministere.

Am o dorință personală: îi rog pe toți amicii, vecinii și prietenii mei din cartier, care mă contactează pe stradă sau la telefon, pe cei cu nume de Iliescu, Popescu și alți Escu sau cei de altă etnie să înțeleagă că tor ce am scris în „Cuvântul liber" sunt adevăruri trăite de mine și amintiri personale.

Ingineria mea navală la institutul gălățean nu are legătură cu domnul Băsescu. Este mai mic cu peste douăzeci de ani decât promoția mea. Domnia sa este absolvent al Institutului „Mircea cel Bătrân" din Constanța (comandanți de nave maritime) Mai bine-zis, noi am construit nave și porturi, el le-a condus pe mări și oceane.

Mai declar că l-am stimat și l-am votat pentru funcția de președinte și l-am susținut la referendumurile prin care unii doreau să-l doboare, dar a învins. Așa suntem noi, marinarii. L-am stimat după legea marinărească S.O.S. - jurământul marinarilor din toată lumea - „Salvați sufletele noastre". Noi nu ne certăm, ne ajutăm și ne apărăm în numele acestui sfânt jurământ.

Eu și colegii mei, ingineri și ofițeri în Marina Militară a României, ne-am ajutat așa cum știm numai noi. Tot așa l-am ajutat și l-am susținut și pe Traian Băsescu, în toate încercările la care l-au supus unii politicieni, pentru a-l distruge politic și moral. Și așa îl voi apăra și acum când este fost președinte. Avem noi, marinarii, talentul nostru de a-i pune la punct așa cum merită pe dușmanii noștri care îi defăimează, la radio, la televizor sau în presa scrisă, pe oamenii născuți să înfrunte dezlănțuirea mărilor.

Cât despre flotă… Are România și flotă maritimă și fluvială, ba construim nave și pentru export în alte țări!

 

Lasă un comentariu