EXPO GASTROPAN - 2016

Ne-am obişnuit ca în fiecare an, înainte de sărbătoarea Paştelui, oraşul nostru să găzduiască Expo GastroPan, una dintre cele mai de prestigiu expoziţii destinate producătorilor din doemniul panificaţiei. Anul acesta, evenimentul s-a desfăşurat în perioada 7-10 aprilie 2016, locaţia fiind Hotelul President. Dacă în anii precedenţi intrarea a fost liberă şi fiecare cetăţean a putut să se bucure de măiestria patiserilor şi de cele mai noi ustensile folosite în acest sector al industriei alimentare, anul acesta organizatorii au decis ca intrarea să aibă loc doar pe bază de invitaţie, realizându-se astfel un triaj al publicului vizitator. Cei care au participat la fiecare dintre ediţiile precedente, au putut constata că numărul firmelor participante s-a diminuat vizibil, una dintre explicaţii părând a fi acea a preţului stabilit pentru standuri, preţ care a atins 3.000 de euro pe trei zile pentru o firmă în unele cazuri.

Cu toate acestea, nu a lipsit culoarea şi diversitatea, punctele de atracţie fiind ca de obicei standurile care au oferit spre degustare din produsele lor, zonele de concurs, cu torturile etalând variaţii pe tema teatrului, cu măşti, persoanje şi ornamente sugerând decoruri din aria scenei, dar şi mesele pe care au fost expuse creaţiile artistice realizate din aluat de panificaţie. Poate că nu am mai văzut castele ca în anii precedenţi şi nici lucrări impozante cu volum şi ridicate mult în vertical, dar cele câteva „peisaje" rustice au bucurat privirile celor care au reuşit să pătrundă în zona destinată derulării evenimentului. Cele câteva standuri la care se modela în pastă de zahăr şi marţipan au reuşit să adune în prejma lor puzderie de admiratori, iar mesele încărcate cu ouă de ciocolată frumos încondeiate, îngeraşi aurii şi diverse ornamente dulci pentru sărbătorile de Paşte şi nu numai, s-au numărat şi ele printre preferinţele publicului. Nu mai puţin norocoase au fost standurile cu ustensile de bucătărie şi produse folosite în cofetărie, iar zonele rezervate utilajelor folosite în industria panificaţiei au bucurat şi trezit interesul celor angrenaţi în domeniu.

Din prisma simplului vizitator, ne-am întristat constatând lipsa multora dintre firmele de panificaţie care îşi desfăşoară activitatea în judeţul Mureş, pentru că motivaţia de fiecare an a acestui eveniment este promovarea produselor tradiţionale, schimbul de experienţă, deschiderea de noi pieţe şi lansarea firmelor din judeţ la nivel naţional. O firmă, două au ţinut totuşi stindardul sus, aşa cum ne-au obişnuit şi în anii precedenţi, dar nu putem să nu ne întrebăm ce viitor va avea Expo GastroPan dacă acest eveniment îşi pierde interesul şi colabora-torii tocmai în locul din care s-a lansat? La puţin timp după încheierea evenimentului, nu ne rămâne decât să felicităm organizatorii că nu au renunţat la conceptul de bază şi la mesajul evenimentului şi să le dorim să găsească cea mai potrivită formulă prin care industria de panificaţie din judeţ şi din ţară să fie promovată şi ridicată la cele mai înalte standarde.

Lasă un comentariu