Clipe de bucurie pentru copii nevoiaşi

Distribuie pe:

Ateliere de lucru manual, jocuri şi întreceri sportive, cântece, poveşti, piese de teatru, pe scurt, o săptămână plină pentru cei peste 100 de copii de la Centrul de Zi „Rozmarin" din Târgu-Mureş, în ultima săptămână din iunie.

„Ca în fiecare an, şi în această vară, am organizat tabere de zi, tema aleasă fiind ZOOMANIA, astfel încât copiii au interpretat personaje din junglă, deghizându-se în lei, tigri, maimuţe, zebre etc. La sediul Centrului, distracţia şi veselia au fost la ele acasă, prin grija şi cu sprijinul financiar al Primăriei Târgu-Mureş, Asociaţiei Pro Vision şi Provident Financial IFN Târgu-Mureş, iar echipe de voluntari, formate din elevi şi studenţi români şi străini, ni s-au alăturat pentru a le asigura celor mici clipe de bucurie. Într-una din zile, copiii au fost în excursie la Sovata, s-au plimbat cu trenuleţul în jurul staţiunii, au vizitat lacurile Ursu şi Aluniş, Muntele de Sare, punctul culminant al distracţiei fiind Parcul de Aventură din preajma Lacului Tineretului", ne-a relatat dna Corina Todoran, şef serviciu.

Centrul de Zi „Rozmarin", din cadrul Serviciului Public de Asistenţă Socială al Municipiului Târgu-Mureş, asigură program educativ, asistenţă medicală, consiliere pe teme de igienă personală, precum şi rechizite, transport între domiciliu şi Centru şi, zilnic, două meniuri, pentru aproximativ 100 de copii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 9 ani, organizaţi în grupe de grădiniţă şi grupe de alfabetizare (pentru cei care nu au fost cuprinşi în programul de şcolarizare din motive sociale). Copiii provin din familii defavorizate, marginalizaţi social sau cu risc iminent de marginalizare, care nu ar putea frecventa o altă formă de învăţământ. Ocazional, copiii şi familiile lor primesc pachete cu îmbrăcăminte şi alimente de la organizaţii neguvernamentale sau societăţi comerciale, sub formă de donaţii.

Prin sprijinul acordat de programul Centrului şi programul de consiliere pentru copii şi părinţi se urmăreşte depăşirea handicapului social în care se află familia şi pregătirea copiilor pentru integrarea în învăţământul de masă.

 

Lasă un comentariu