Corpul de control al ministrului Transporturilor, trimis la firma Clotildei Armand

Distribuie pe:

După ce informaţii privind continuarea contractului cu firma Egis (unde director este Clotilde Armand) pentru consultanţă pe autostrada Transilvania au provocat un scandal public, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a trimis Corpul său de control la Compania de Autostrăzi (CNAIR) să verifice situaţia.
„Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a trimis deja Corpul de control la CNAIR pentru a verifica legalitatea mai multor contracte, inclusiv Contractul de Servicii de Supervizare a Lucrărilor de Construcţie a Autostrăzii Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea - graniţa România - Ungaria nr. 2562, încheiat între CNADNR şi J.V. EGIS ROUTE-SCETAUROUTE (EGIS INTERNATIONAL).
Din datele primite de la CNAIR, contractul amintit a fost încheiat în data de 31.08.2004, prin procedură de licitaţie deschisă. Obiectul contractului îl constituie supervizarea lucrărilor de proiectare şi execuţie a Autostrăzii Braşov - Târgu-Mureş - Cluj - Oradea, reprezentând 415 km, împărţiţi iniţial în 8 secţiuni. Valoarea contractului de supervizare, la semnare, a fost de 236.576.980 lei fără TVA.
Până în prezent, s-au încheiat 8 acte adiţionale la Contractul de supervizare, astfel: în anul 2005, 2006, 2007, 2008, 2012 (două acte adiţionale), 2014 şi 2016. Dintre acestea, 5 au avut ca obiect modificarea graficului de prestare a serviciilor în corelare cu termenele de execuţie a lucrărilor pe şantier.
Precizăm că plăţile efectuate de către CNAIR SA către prestator reprezintă doar contravaloarea serviciilor realizate de acesta pentru contracte de lucrări aferente unui număr de 133 km", informează Ministerul Transporturilor într-un comunicat de presă.
Potrivit Digi24, ultimul act adiţional a fost semnat în 27 iunie 2016. Cu doar două săptămâni înainte, în 12 iunie 2016, şeful Egis, Clotilde Armand, declara că regretă contractul cu Bechtel.
„Eu regret foarte mult acest contract cu Bechtel, noi ce am făcut este să verificăm dacă Bechtel face lucrări de calitate şi cantităţile sunt corecte. Regret acest contract, noi am apărat interesele românilor. După ce s-a reziliat contractul cu Bechtel, erau multe de făcut. Erau 900 de contracte de chirii pentru organizarea şantierului. Era de făcut inventar pentru tot ce era acolo", a declarat Clotilde Armand.
Contractul cu firma americană Bechtel a fost reziliat în 2013, însă cel cu firma franceză de consultanţă Egis-Scetauroute este în continuare în vigoare.

Lasă un comentariu