România: „Dacă noi nu o iubim, cum ar putea să o iubească alții?" Țara, văzută de un tânăr… frumos și liber!

Distribuie pe:

Nu mormane de gunoaie prin care caută câinii hămesiți de prin mahalale, nu copii nespălați și desculți, întinzând mâna după un bănuț aruncat „în scârbă" de vreun baștan ajuns, nu se știe cum, în capul bucatelor, nu mașini făcute acordeon pe șosele, nu mulțimi ieșite din minți, protestând, neștiind nici ele împotriva cui și pentru ce, nu mizeria canalelor în care-și duc traiul mizer oamenii străzii, laolaltă cu șobolanii și cu păduchii! (Să fim serioși: peste tot în Europa și în lume - chiar și în prospera Americă - asemenea imagini există cu duiumul, depinde de unghiul din care sunt surprinse și de scopul în care sunt folosite. Peste tot, în lume, există bogăție și sărăcie, frumusețe și hidoșenie, bucurie și deznădejde, cinste și escrocherie, muncă, și lene… „și noroi și stele". Noi, românii, avem, printre alte metehne, bucuria perversă de a scoate la suprafață noroiul, uitând că din el… mai cresc și nuferi.)

…Nimic din toate acestea pentru tânărul Dan Voinea. Timișoreanul, în vârstă de 27 de ani, trăiește, de 14 ani, în Germania. Acolo a absolvit școala generală, apoi liceul, cu specializare în IT, este cadru militar activ în aviația militară, desfășurându-și activitatea în specialitatea aleasă.

Constatând că în mediul virtual nu prea există surse de informații privind zonele turistice din România, Dan Voinea a hotărât să-și promoveze „pe cont propriu" țara natală: tânărul a creat site-ul www.ziel-rumaenien.de, hotărât să le demonstreze nemților și, în general, vorbitorilor de germană (austrieci, elvețieni) că „România înseamnă mai mult decât legenda lui Dracula și merită descoperită în întregime".

Portalul, lansat în luna ianuarie a acestui an, cuprinde imagini dintr-o Românie pe care aproape că am uitat-o - dar care e, totuși, lângă noi și a noastră - se bucură de un succes neașteptat, Dan Voinea și echipa lui primind numeroase mesaje de felicitare, încurajare și… drum bun spre România, tuturor celor care doresc să-i descopere frumusețile!

Într-un interviu acordat publicației Ziarul Românesc, publicație online ce apare în Germania, Dan Voinea afirmă: „Este păcat că noi, românii, nu vrem să ne promovăm țara atât de mult cât ar trebui, sau chiar dacă dorim acest lucru, ne lipsesc resursele și sprijinul. Eu am impresia că tot alte nații ne promovează obiectivele noastre turistice, tocmai pentru faptul că au descoperit un mic colț de Rai din Europa (…). Cu siguranță, nu ar strica mai multe autostrăzi, mai multe parcări în orașele mari sau un transport în comun mai bun, dar ar trebui să ne gândim cât de mult ar putea crește economia țării prin promovarea acesteia ca obiectiv turistic. Așa am putea să rezolvăm și problema infrastructurii deficitare de care ne lovim azi. Primii care ar trebui să-și amintească cât de frumoasă este această țară și ce potențial are suntem noi. Dacă noi nu o iubim, cum ar putea să o iubească alții?"

Cât despre trasee, „bineînțeles că nu au voie să lipsească Dracula, Casa Poporului, Delta Dunării sau mănăstirile din Moldova, dar România are mult mai multe de oferit și din acest motiv doresc să fie cât mai multe obiective reprezentative pe site", este de părere timișoreanul, care propune, ca unul din traseele „ideale": București - Constanța - Histria - Sulina - Murighiol - Galați - Piatra Neamț - Cheile Bicazului - Băile Tușnad - Brașov - Bran - Moeciu - Curtea de Argeș - București. „Ne putem bucura de frumusețea Mării Negre, putem savura liniștea și sălbăticia Deltei Dunării, care este un loc unic în acest colț de lume; putem admira și explora Munții Carpați și multe alte regiuni extraordinar de frumoase, unde datinile și obiceiurile străvechi au supraviețuit în timp, rămânând intacte și fermecătoare (…). Am un sentiment de împlinire pentru că am avut această inițiativă, de a crea un colțișor românesc prezent în limba germană", a mărturisit Dan Voinea ziariștilor de la publicația citată.

Probabil și Ministerul Turismului are „un sentiment de împlinire" după ce, în luna mai, a desființat birourile externe de promovare turistică a României, pe motivul, avansat de ministrul de resort, că ele au funcționat pe bugete create artificial, „după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri".

Ministerul are de gând să analizeze, să eficientizeze, să reorganizeze, să restructureze activitatea de promovare a României ca destinație turistică în lume, mai ales că, spune ministrul, Curtea de Conturi, în raportul pe 2015 privind activitatea în domeniu, a descoperit nereguli grave în gestionarea banilor publici alocați reprezentanțelor din străinătate ale Ministerului Turismului, majoritatea sumelor alocate (70%) fiind cheltuite pe chiriile pentru birouri și pentru locuințele angajaților; așa se face că, pe parcursul anilor, suma nejustificată a depășit 500.000 de euro, potrivit datelor făcute publice.

Probabil că reprezentanții ministerului știu ce spun și sunt de bună-credință. Dar, după cât de greoi se urnește mașinăria scârțâind din încheieturi a statului, ne e greu să credem că „eficientizarea" preconizată va avea loc într-un viitor cât de cât apropiat.

…Iată, însă, că mai sunt români, tineri frumoși și liberi, care o iau înaintea statului, fiindcă #le pasă și, oricât de ciudat ar suna, #își iubesc țara!

Sursa foto: ziarulromanesc.de

Lasă un comentariu