Între elitele UAT, Denisa Badea, o prezență deosebit de agreabilă a secției de coregrafie!

Distribuie pe:

Universitatea de Arte continuă să fie categoric nu doar prima instituție culturală din oraș, ca profesionalism. Și doamna Felicia Dalu, dar și eu însămi, care am absolvit-o, suntem de părere că este mai bună decât cele din București, Cluj, și de profil din toată țara!

Foarte frumoasa balerină este lector universitar doctor la UAT Târgu-Mureș și coordonatorul celei mai noi generații, tutore al anului I coregrafie din cadrul Facultății de Arte în Limba română. A absolvit Facultatea de Teatru, secția Coregrafie, la București, UNATC, unde i-a avut profesori, între alții, pe Liliana Iorgulescu, Sergiu Anghel, Valentina del Piante. LA UAT a absolvit masteratul de Teatrologie, Impresariat Artistic, doctorat cu distincția „Summa cum laude", coordonat de profesorul Sorin Crișan, actualul rector. Denisa a predat la Palatul Copiilor, ca și în București în multe școli și grădinițe, în teatrul de aici ca și asistent coregrafie și interpretă la spectacolele lui Gigi Căciuleanu, de-a lungul timpului a participat la workshopuri și conferințe în aria artelor spectacolului și a pedagogiei artistice, precum și la atelierele de balet, dans contemporan, jazz, lindy-hop în Bristol, Londra, Dublin, București, iar în 2016 a urmat un stagiu de perfecționare a cadrelor didactice la Royal Ballet School, Marea Britanie, unde a lucrat cu Daria Klimentova, Darcey Bussell și Paul Lewis. În cadrul UAT, predă atât cursuri teoretice, cât și practice, între acestea fiind Istoria Dansului, Analiza spectacolului coregrafic, dans clasic, dans contemporan, artă coregrafică. În 2017, teza de doctorat a Denisei Badea s-a concretizat într-un volum publicat la editura Eikon din București, cu titlul „Anatomia ambiguității. Procesul estetizării corpului în balet". Volumul a fost lansat cu aprecieri deosebite la București, în cadrul târgului de carte Gaudeamus, Timișoara, la Universitatea de Vest, Alba-Iulia, în cadrul festivalului „Povești" și la Târgu-Mureș, în cadrul festivalului internațional al școlilor de teatru Studio. Ca un scurt rezumat din cartea Anatomia ambiguității: Procesul estetizării corpului în balet aduce în discuție condiția balerinului, pornind de la premisa că evoluția sa pe scenă nu este rezultatul doar al antrenamentului motric, susținut de abilități și precondiții favorizante artei baletului, deschiderea de en-dehors, flexibilitate articulară, detentă etc., ci există o etapă superioară care depășește barierele tehnice în execuție, lăsând loc dimensiunii poetice, metaforice, personale, sintetizată în conceptul de corp ambiguu. În esență, cartea este o invitație la a crede și a spera într-o frumusețe tainică, ce se clădește cu eforturi și sacrificii, spune Denisa, singurul drum prin care un balerin poate să ajungă la desăvârșirea sa artistică. La fel ca și soțul ei, grațioasa coregrafă a ținut ca materialul să fie poate prea scurt dar, în schimb, ... cuprinzător.

 

Lasă un comentariu