IMPORTANȚA UNEI CASE ORDONATE PENTRU SĂNĂTATEA NOASTRĂ PSIHICĂ

Distribuie pe:

Psihologul american Sherry Benton, citat de descpera.ro, susține că starea noastră de liniște și relaxare nu depinde numai de ședințele de yoga, de psihoterapie sau de o abordare pozitivă.
În opinia specialistului, mult mai important pentru reducerea anxietății și a stresului este aspectul spațiului în care locuim.
„Organizarea este uneori plictisitoare, dar aglomerarea locuinței cu diferite obiecte poate crea o stare de tensiune și oboseală. Dezordinea nu te ajută deloc să fii optimist, ci din contră, adaugă conotații negative fiecărui eveniment neplăcut.
Dacă ai avut o zi aglomerată și multe probleme de rezolvat, în momentul în care te întorci seara într-o casă în care domnește haosul, te vei simți și mai rău. Deși este tentant să lași lucrurile unde ai chef, dacă faci acest lucru timp de câteva zile, vei resimți energia negativă creată în jurul tău.
Dacă spațiul din jur este plin de obiecte aruncate pe jos, haine sau hârtii, te vei simți copleșit și îți va fi foarte greu să te concentrezi. Rufele murdare, lichidele vărsate pe jos sau hârtiile cu nenumărate notițe accentuează stresul și pot afecta și somnul.
În schimb, ordinea, curățenia și spațiul fără obiecte în exces contează foarte mult pentru a reduce stresul și anxietatea.
În urma studiilor realizate, s-a constatat că persoanele care locuiesc într-o casă ordonată suferă mult mai rar de anxietate sau depresie. Această concluzie poate fi explicată prin faptul că persoanele care își fac timp pentru casă, dedică cel puțin 30 de minute zilnic și plimbărilor, fac exerciții fizice mai des și consumă mai rar alimente cu grăsimi nesănătoase. Totul pornește de la crearea unei stări pozitive, de liniște interioară", explică Sherry Benton.
Iată ce modificări ne sfătuiește să facem în casă pentru a reduce stresul și anxietatea:
În baie - Cu siguranță, nu vrei să petreci mult timp spălând rufe, așa că este mai bine să eviți acumularea lor. Nu le pune pe jos, ci folosește coșul de rufe pentru a păstra aspectul ordonat. Chiar dacă baia ta este foarte mică, poți căuta un coș care să se încadreze în dimensiuni.
De asemenea, ține la îndemână lucrurile de care ai nevoie cel mai des, de exemplu detergentul de rufe, balsamul și substanțele pe care le folosești pentru a curăța cada, chiuveta sau toaleta.
Culoarea pereților are și ea un rol în eliminarea stresului. Specialiștii îți recomandă verdele pastelat pentru a obține o relaxare la nivel vizual. Evită roșul, pentru că este asociat cu un nivel ridicat de stres și depresie.
În bucătărie - Spațiul de depozitare are o limită și, în momentul în care îl depășești și începi să pui alimentele în fiecare spațiu liber, bucătăria nu mai este un loc prietenos, ci te face să te simți copleșit.
În primul rând, trebuie să selectezi tot ce ai în bucătărie și să arunci produsele expirate sau pe cele care s-au umezit. După aceea, fă rost de recipiente etanșe din plastic pentru a păstra leguminoasele, cerealele, pastele și celelalte alimente. Închide bine capacul pentru a preveni atacul insectelor.
Așază condimentele la îndemână, pe un singur rând, păstrează maximum două perechi de mănuși de menaj, plus șase prosoape de bucătărie.
În dormitor - Un somn odihnitor este esențial pentru a avea energie în fiecare zi. De asemenea, vei reuși să treci mai ușor peste momentele neplăcute și să găsești soluții rapid, dacă ești odihnit. De aceea, trebuie să acorzi atenție dormitorului.
În primul rând, concentrează-te asupra dulapului cu haine. Nu este nevoie să arunci hainele, ci doar să le împarți pe sezoane. Pune pe umerașe rochiile, costumele sau pantalonii clasici. Apoi, așază bluzele, tricourile și jeanșii pentru sezonul actual, începând cu rafturile de jos, până la jumătate din înălțimea șifonierului.
Rezervă celelalte rafturi pentru hainele destinate altor anotimpuri. Astfel, îți va fi mai ușor să te orientezi când îți alegi cu ce să te îmbraci, iar realizarea unei ținute speciale va dura doar câteva minute.
În birou - Cu siguranță, ai și un birou, alături de un laptop, iPad, PC ori o tabletă. Evită să aduni foarte multe hârtii și dosare. Astfel, în ceea ce privește facturile pentru utilități nu este nevoie să le păstrezi pe toate. Ultimele două facturi sunt suficiente pentru a preveni aglomerarea biroului.
De asemenea, nu umple biroul cu hârtii colorate pe care ai scris notițe. De fiecare dată când ai realizat ce ai notat, aruncă hârtia. Astfel îți va fi mai ușor să ții cont de ce ai de făcut în ziua respectivă, decât dacă trebuie să te orientezi în haosul de culori și hârtii de diferite forme.

Lasă un comentariu