SCRISORI PRIMITE LA REDACȚIE NEMULȚIMIRE FAȚĂ DE TRANSPORTUL ÎN COMUN TÂRGUMUREȘEAN

Am primit recent o scrisoare din partea lui Vasile Câmpean din Târgu-Mureș, cititor vechi și fidel al ziarului “Cuvântul liber”, în vârstă de 58 de ani. Ne scrie despre faptul că, domnia sa locuiește în cartierul Mureșeni, iar serviciul său este în cartierul Tudor Vladimirescu. Pentru a ajunge la serviciu din timp, și de la serviciu acasă, circulă frecvent cu autobuzul de pe linia 17. Dânsul ne relatează că, deoarece lucrează în două schimburi, este nevoit să lucreze și în zile de sâmbătă ori duminică, dar în acele zile, comparativ cu restul zilelor, unde nici în acele cazuri frecvența curselor nu este strălucitoare, problema devine și mai încurcată. Reproducem un pasaj din scrisoare: “De exemplu, ieri, duminică (11 noiembrie a.c.) tura mea începea la ora 7. M-am trezit la ora 5.15 doar pentru a putea să fiu în stație la ora 5.50, să fiu sigur că ajung pe ora 7 în cartierul Tudor. Locuiesc în cartierul Mureșeni. Linia 17 este uneori ca și inexistentă. Seara am stat în stația de vis-a-vis de Poli 2, de la ora 18 și 45 de minute până la ora 19 și 41 de minute până să apară autobuzul de pe linia 17”.

Suntem convinși că cei care gestionează problema transportului în comun în municipiul Târgu-Mureș au în vedere toate aspectele pentru a asigura o deplasare optimă și acces prin toate zonele din oraș. Aici este vorba și despre orele de vârf al călătorilor, persoane care lucrează în ture, elevi, studenți și alte categorii. Dacă este să aruncăm o privire asupra transportului în comun târgumureșean, este lesne de observat că el este asigurat de diferite tipuri de autobuze, cu motoare pe combustibili lichizi. Unele autobuze sunt de generații mai noi, altele mai vechi. La acestea se adaugă microbuzele, cele care fac cursele de maxi-taxi. În cele din urmă, taximetrele, transport asigurat cu autoturisme. Dacă ar fi să optimizăm transportul în comun, și vă asigur, știu ce afirm, îmi spun și eu păsul, în primul rând ar trebui înlocuite aceste autobuze și microbuze, cu autobuze pe motoare electrice, care, evident, nu sunt poluante. Apoi, ar trebui introduse linii de troleibuze (achiziționarea lor), care să vină în completarea liniilor de autobuze. În același timp, ar trebui construite linii de tramvai. Spre exemplu, o linie de tramvai care să pornească de la combinat până pe strada Livezeni și așa mai departe. Ar urma și achiziționarea de tramvaie. Costă un munte de bani să se facă toate astea. În cele din urmă, e vorba și de linii de metrou, în caz că se va extinde orașul. Un alt munte de bani. Deocamdată, ne aflăm într-o fază incipientă în transportul în comun, fază pe care n-o putem depăși, dar avem emoții firești când așteptăm autobuzul, iar el, în sfârșit, sosește. Cu cât condițiile atmosferice sunt mai neprielnice, cu atât mai mult așteptarea în stațiile de autobuze este mai neprimitoare. Să sperăm că se vor îmbunătăți unele probleme semnalate de dumneavoastră.

Lasă un comentariu