COPIII CU NEVOI SPECIALE NU VOR ÎNVĂȚA ÎN CLASE SEPARATE

Distribuie pe:

În urma informațiilor apărute în spațiul public, privind copiii cu dificultăți de învățare, Ministerul Educației Naționale a emis, luni, un comunicat menit a sublinia cu claritate, poziția ministrului de resort, Ecaterina Andronescu.

În baza legislației, în vigoare și a Strategiei naționale “O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități - 2016-2020”, România s-a angajat să mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor, astfel încât nicio persoană cu nevoi speciale să nu fie discriminată, marginalizată, exclusă sau abuzată. În consecință, se urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în unitățile de învățământ de masă și, în context, creșterea numărului profesorilor de sprijin și a consilierilor școlari, și nicidecum marginalizarea acestei categorii de elevi:

“Precizăm că nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale, iar declarațiile ministrului pe acest subiect au făcut referire tocmai la necesitatea de a aloca suplimentar profesori de sprijin pentru acești copii”.

De altfel, în perioada 2001-2003, pe durata mandatului ministrului Ecaterina Andronescu, aproximativ 30.000 de elevi cu nevoi speciale au fost integrați în unitățile de învățământ de masă, prin transferul de la unitățile de învățământ special, se mai arată în comunicatul citat.

Lasă un comentariu