PRECIZĂRI PRIVIND RAMBURSAREA INDEMNIZAȚIILOR DE CONCEDIU MEDICAL

Distribuie pe:

În urma constatării unor deficiențe ce se repercutează asupra timpului necesar prelucrării dosarelor de rambursare pentru indemnizațiile de concediu medical, Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Mureș face unele precizări menite a fluidiza procesul de verificare a acestora, în beneficiul atât al angajatorilor, cât și al asiguraților.

Certificatele de concediu medical trebuie să fie verificate în prealabil de către angajator pentru a evita preluarea certificatelor care depășesc 90 de zile și nu au avizul medicului expert.

Pentru a beneficia de concedii și indemnizații de asigurări sociale de sănătate, persoanele trebuie să îndeplinească cumulativ două condiții: stagiul minim de cotizare (conform OUG. nr. 158/2005) și să prezinte adeverința de la plătitorul de indemnizații, din care să reiasă numărul de zile de concediu de incapacitate temporară de muncă din ultimele 12 luni (cu excepția urgențelor medico-chirurgicale sau a bolilor infectocontagioase din grupa A).

Stagiul minim de asigurare pentru ca persoana să beneficieze de indemnizație de concediu medical este de 6 luni realizate în ultimele 12 luni anterioare lunii pentru care se acordă concediul medical.

În ce privește angajatorii, termenul de depunere a dosarelor de rambursare este de 90 de zile de la data la care aceștia erau în drept să le solicite potrivit prevederilor legale în vigoare (OUG nr.158/2005, modificată și completată).

De reținut, așadar, că angajatorii nu pot solicita sume reprezentând indemnizații plătite de către aceștia asiguraților dacă este depășit termenul de 90 de zile de la data la care erau în drept să le solicite.

Pentru a nu se acumula sume mari de rambursat și pentru a evita prelungirea timpului de așteptare în vederea rambursării, este recomandat ca dosarele să fie depuse de către angajatori la CAS, imediat după depunerea Declarației 112 la ANAF, mai precizează reprezentanții Casei de Asigurări de Sănătate Mureș. 

Lasă un comentariu