PROFESORUL NELINIȘTIT ȘI PROFESORUL LINIȘTIT - DIALOG IMAGINAR

- P. 1: Atunci când am ales să mă dedic acestei nobile meserii, am descoperit că încep să-mi pun o serie de întrebări, la care am căutat, uneori, ani de zile un răspuns adecvat. A început atunci să funcționeze mai bine spiritul meu critic, legat de cele mai potrivite metode didactice, metode care să favorizeze mai buna educație școlară a copiilor noștri;

- P. 2: Dacă sunt un profesor exigent, dacă reușesc să respect “litera și spiritul” manualului, precum și indicațiile programei, pot pleca liniștit acasă după terminarea programului;

- P. 1: Copilul, încurajat de metodele mele de predare, mă pune uneori în dificultate, prin întrebări “de graniță”, prin întrebări care necesită o pregătire interdisciplinară. Aceste momente de grație favorizează marile bucurii ale cunoașterii, și pentru mine și pentru elevii mei. “Acela care nu pune, și nu își pune mereu întrebări, nu va învăța niciodată nimic”, citisem recent într-o carte intitulată “Cercul mincinoșilor”;

- P. 2: Elevul care îmi întrerupe mereu predarea lecției prin întrebări ce nu au legătură directă cu materia predată de mine, mă deranjează și îmi fragmentează șirul argumentației. El va trebui convins, prin metode didactice specifice, “să stea liniștit în banca lui”;

- P. 1: Analizez împreună cu elevii mei cauzele probabile ale agresivității din jurul nostru și stabilim împreună strategii corecte de abordare a persoanelor cu dificultăți de adaptare la exigențele sociale contemporane. Studiile de caz ne ajută să ne înțelegem mai bine neliniștile de fiecare zi și să ne creștem toleranța la stres;

- P. 2: Agresivitatea din mediul școlar poate fi controlată și fără dialog, doar prin “scăderea notei la purtare”. Las metodele mai complicate de control și înțelegere a agresivității din mediul școlar, în seama psihologului școlar;

- P. 1: În “jungla” informațională în care trăim, sunt absolut necesare “filtre” ale rațiunii și ale moralității, pentru a respinge informațiile incorecte cu care suntem asaltați zilnic. Perfecționăm împreună, în echipă, aceste metode de cunoaștere, prin analiza erorilor descoperite în manualele școlare și în mediul virtual;

- P. 2: Dacă eu nu reușesc să dau răspunsuri la întrebările elevilor mei, îi îndemn pe aceștia să-și caute răspunsurile în mediul virtual;

- P. 1: Sunt mereu în căutarea celor mai bune soluții la provocările educației contemporane, chiar și atunci când aceste soluții intră în contradicție cu cerințele de moment ale sistemului de educație.

- P. 2: Pentru liniștea mea profesională, redactez cu atenție, “muntele” de hârtii care îmi sunt cerute în fiecare an și îmi fac meseria fără să îmi pun prea multe întrebări, legate de calitatea manualelor, oricât de adecvate momentului sunt metodele didactice aplicate la clasă.

Precizare: am notat opiniile celor doi parteneri virtuali de dialog, respectiv, P. 1 este “Profesorul neliniștit”, iar P. 2 este “Profesorul liniștit”.

Lasă un comentariu