ROMÂNII AU TRAS ÎNVĂȚĂMINTE DIN PANDEMIE ȘI ÎNCEARCĂ SĂ SE ADAPTEZE NOII REALITĂȚI

Într-un studiu recent al agenției Unlock Market Research, care măsoară tendințele din stilul de viață, se arată că românii au fost afectați de schimbările produse în urma pandemiei Covid-19, au tras învățăminte și încearcă să se adapteze la noua realitate, principala concluzie fiind că aproape trei sferturi (72%) dintre ei consideră că viața lor se va reconfigura anul viitor.

O să se bucure mai mult de micile plăceri ale vieții

Potrivit studiului, românii au fost mai sensibili decât în alți ani la ceea ce li s-a întâmplat și se uită mai atent la ceea ce a funcționat în anul 2020. La sfârșit de an, ei își fac bilanțul și se pregătesc să intre în 2021 cu lecțiile cât mai bine făcute și cu concluzii legate de viitor, majoritatea apreciind că viața lor nu va mai fi ca înainte de pandemie, ci una reconfigurată.

După un an marcat de pandemie, aproape 70% confirmă nevoia de frumos, iar 69% sunt de părere că tot mai mulți oameni învață să se bucure de micile plăceri ale vieții.

Independența emoțională va fi importantă pentru 66% dintre participanții la studiu, 63% dintre ei fiind în situația de a-și testa vulnerabilitatea în sensul recăpătării umanității, tot în această direcție, 61% dintre ei fiind în căutarea autenticității, atât în interacțiunile pe care le au, cât și în produsele și mărcile pe care le folosesc.

O să fie mai toleranți și mai empatici

Mai mult, 68% dintre respondenți confirmă nevoia unui timp de reflecție, iar 65%, a unei deconectări de la stimulii și influențele externe pentru reîncărcarea bateriilor. 66% cred că este momentul căutării de sine, 65% sunt de părere că oamenii așteaptă mai mult și fac o analiză mult mai aprofundată a situației înainte de a lua decizii importante, în timp ce 61% văd în jur tendința oamenilor de a trăi mai mult în prezent și de a se reconecta cu realitatea apropiată.

Această stare evoluează spre pozitiv, chiar spre o pozitivitate forțată în cazul a 67% dintre cei intervievați, 69% apreciind că stă în puterea oamenilor să facă schimbări și să controleze situația. De remarcat că tot 67% prevăd o toleranță amplificată față de ceilalți, iar 63% consideră că vor fi empatici și vor evolua oferind ajutor celor din jur.

„Trendurile pentru anul 2021 ne arată un român mai sensibil, mai conectat la ce se întâmplă în jurul lui, mai aplecat către introspecție și analiză, dar și mai empatic, mai responsabil, mai deschis să ajute, să facă bine și să se schimbe, situație care ne face să fim mult mai dispuși să ne reconfigurăm viața", afirmă realizatorii studiului.

Nu în ultimul rând, grija față de mediu se menține și în 2021 pentru 61% dintre români, iar brandurile vor trebui să devină mai responsabile în opinia a 59% dintre repondenți. 66% apreciază că oamenii se vor uni în jurul atingerii unor scopuri comune în anul ce vine, iar România va trebui să dovedească solidaritate, cred 53% dintre cei chestionați.

*

Studiul Unlock Market Research a fost realizat în luna decembrie 2020, pe un eșantion de 1.000 de persoane, cu vârste cuprinse între 18 și 55 de ani, reprezentativ în mediul urban. (L.P.)

Lasă un comentariu