CEA DE-A XI-A EDIȚIE A MARȘULUI PENTRU VIAȚĂ (I)

Sâmbătă, 27 martie 2021, va avea loc Marșul pentru viață 2021 “Uniți pentru viață”. Evenimentul se află la a XI-a ediție națională și se va organiza online.

În perioada 1-31 martie 2021 se desfășoară Luna pentru viață cu aceeași temă, care va cuprinde activități pro-viață organizate la nivel local, în cât mai multe domenii: educație, cultură, artă, implicare socială etc. Majoritatea acestor activități se vor desfășura online, iar acolo unde legislația permite, se vor organiza și activități în format fizic, cu respectarea măsurilor de sănătate publică în vigoare la data respectivă. Nădăjduim că un număr cât mai mare de instituții și organizații locale vor desfășura activități în Luna pentru viață, compensând astfel faptul că Marșul pentru viață nu se poate organiza în mod fizic.

Asociațiile România pentru viață și Studenți pentru viață vor organiza mai multe activități în Luna pentru viață. Printre acestea se numără și concursurile “Românii au talent pro-viață 2021”.

 

UNIȚI PENTRU VIAȚĂ

Tema din acest an reprezintă o chemare adresată românilor din țară și din diaspora. Fiecare poate face ceva, iar cea mai înaltă chemare pe care o avem este să sprijinim viața, să ajutăm femeile în criză de sarcină să se elibereze de frici și probleme, astfel încât să se poată bucura în mod deplin de venirea pe lume a copiilor lor. Fundamentul acestei implicări este chipul lui Dumnezeu din oameni: viața fiecărui copil, a fiecărei femei și a fiecărui bărbat contează, trebuie protejată și sprijinită de la concepție până la moartea naturală.

Implicarea pro-viață pornește de la mărturiile femeilor în criză de sarcină și are trei componente: conștientizarea, dragostea și sprijinul.

 

CONȘTIENTIZAREA

Cultura avortului, creată de comunism și perpetuată prin neasumare și iresponsabilitate, a determinat în perioada 1958-2019 un număr de 22.834.127 avorturi înregistrate de statisticile naționale. Dar dimensiunea culturii avortului este mult mai mare: la acest număr trebuie adăugate avorturile medicamentoase, avorturile care se efectuează în clinicile particulare, care nu sunt raportate, și avorturile făcute de persoanele tinere și mature plecate la muncă în străinătate, care reprezintă o parte însemnată din populația României aflată în perioada de fertilitate.

Indiferența față de criza de sarcină și banalizarea avortului s-au concretizat într-o lipsă de sprijin acută pentru femeile însărcinate și pentru copiii lor, iar calea cea mai rapidă către acoperirea iresponsabilității și a indiferenței a fost promovarea avortului ca unică rezolvare pentru toate problemele femeilor aflate în criză de sarcină.

Comunismul nu a distrus doar respectul pentru demnitatea femeilor însărcinate și pentru viața copiilor nenăscuți, ci și spiritul implicării sociale, care inspira comunitățile locale să poarte de grijă femeilor însărcinate, copiilor orfani, copiilor săraci, copiilor născuți cu diferite afecțiuni și tuturor celor aflați în nevoie.

Instaurarea regimului comunist a însemnat distrugerea rețelelor de asistență socială existente la nivelul comunităților locale, fie ele organice sau organizate, închiderea facultăților de asistență socială, lipsirea cultelor de posibilitatea de a-și desfășura activitatea social-filantropică în sprijinul oamenilor. Prin aceste demersuri, comunismul a cultivat continuu un grad mare de iresponsabilitate socială și individuală, care a modificat într-un mod profund negativ relațiile dintre oameni și a dus la multă indiferență față de suferința aproapelui.

La început, mulți oameni s-au simțit confortabil cu gândul că statul le preia o mare parte din responsabilități și se ocupă de problemele lor, însă demersurile făcute de regimul comunist aveau o bază pur ideologică, în niciun caz respectul și grija față de oameni. De exemplu, statul comunist a înființat orfelinatele de mari dimensiuni în care mii de copii au suferit abuzuri și traume, chiar au murit. Avortul copilului a părut preferabil acestui chin, dar soluția era alta: sprijinul pentru femeie, grija reală pentru copil, înainte și după naștere. Aceeași soluție este cea reală și pentru mentalitatea eugenistă că toți copiii care prezintă o probabilitate de a se naște cu o anumită afecțiune trebuie avortați.

Deși au trecut mai mult de 30 de ani de la căderea comunismului, consecințele dureroase ale ideologiei culturii avortului - așa a denumit un cercetător american situația din estul comunist - sunt prezente din plin în mentalitatea contemporană. Va fi nevoie de un efort comun pentru a schimba cultura avortului și a iresponsabilității instaurată de regimul comunist. Implicarea locală este vitală pentru a putea construi o cultură pro-viață, o cultură a solidarității și a dragostei pentru femeile însărcinate și pentru copiii nenăscuți.

 

Sâmbăta, 27 martie, ora 12.00, se va transmite LIVE pe paginile de Facebook: Marșul pentru viață România și Republica Moldova, Marșul pentru viață București, Români pentru viață, Studenți pentru viață și pe canalul de Youtube al Trinitas TV.

În Târgu-Mureș, an de an, din 2012, inițiatorul și organizatorul Marșului pentru viață a fost Protopopiatul Greco-Catolic. Anul acesta ar fi fost a X-a ediție dacă s-ar fi putut organiza!

 

Lasă un comentariu