ȘCOALA ONLINE, UN FIASCO. O RECUNOAȘTE CHIAR MINISTRUL EDUCAȚIEI, SORIN CÎMPEANU

Distribuie pe:

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, a recunoscut că sunt probleme cu conexiunea la internet pentru predarea online, în special pentru copiii din mediul rural. Mai mult, el spune că doar unul din cinci profesori a fost format pentru predarea online.

“Avem probleme cu conectivitatea la un nivel care să permită predarea online (…). Conectivitatea a fost ameliorată, nu suficient de mult încât să spunem că fiecare dintre cei 3 milioane de copii, mai ales acel un milion de copii care sunt în mediul rural - preșcolari și elevi, au conectivitate și acces la internet capabil pentru predarea online”, a spus Sorin Cîmpeanu, luni, într-o declarație de presă.

El a menționat că, deși în ultimele 12 luni au fost achiziționate aproape 1 milion de echipamente IT, încă se mai înregistrează lipsuri la acest capitol.

“Tocmai ce am primit un mesaj din partea unui profesor din județul Timiș care are patru copii și ar avea nevoie de cinci echipamente și de o conexiune la internet capabilă să suporte atâtea conexiuni simultan. Nu toți elevii din România au echipamente adecvate, înțelegând că pentru ciclul superior al liceului tableta, în opinia mea, este un instrument neadecvat, e nevoie de un laptop”, a spus Sorin Cîmpeanu.

UNUL DIN CINCI PROFESORI A FOST FORMAT PENTRU PREDAREA ONLINE

El a spus că aproximativ unul din cinci profesori a fost format pentru predarea online.

“Apreciez efortul remarcabil făcut de foarte mulți dintre colegi pentru a-și consolida singuri abilitățile digitale și modalitatea de predare, dar, totuși, nu avem toți profesorii formați din perspectiva pedagogiei digitale”, a afirmat Sorin Cîmpeanu, potrivit Agerpres.

În altă ordine de idei, el a informat că Ministerul Educației a primit asigurări că în noiembrie va putea contracta proiectul privind crearea de conținut digital.

“Al cincilea element la care suntem total deficitari este acela al relevanței evaluării în sistem online, al modalităților prin care profesorul să poată garanta că cel care răspunde din spatele ecranului este elevul și nu un părinte, un profesor, un frate mai mare sau oricine altcineva. Nu există platforme dedicate și securizate pentru evaluarea online, cu excepția unui proiect pilot (…) în care se încearcă dezvoltarea evaluării online doar pentru două discipline - Matematica și Limba română”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

El a afirmat că nici în țara noastră și nici în vreun alt stat cu sisteme de educație admirate de români nu sunt îndeplinite la un nivel satisfăcător toate cele cinci condiții pentru ca predarea online să fie o variantă de dorit. “În PNRR avem peste 1 miliard de euro pentru digitalizarea educației”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Lasă un comentariu