Ministerul Afacerilor Externe (MAE) informează că a fost extins numărul liniilor telefonice ale Call-Center-ului pentru românii din străinătate, în prezent putând fi preluate în aplicație, de către robotul telefonic, până la 256 de apeluri simultane, față de numai 96 anterior.
În plus, au fost actualizate și reorganizate, în totalitate, informațiile consulare oferite prin intermediul robotului telefonic, astfel încât acestea să fie mai simplu de înțeles și mai accesibile cetățenilor români. Extinderea face parte din procesul de modernizare și eficientizare a Call-Center-ului din cadrul Centrului de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS), precizează MAE, preluat de spotmedia.ro.
Totodată, pentru ca cetățenii români aflați în situații deosebite (accidente, spitalizări, arestări, îmbolnăviri, decese etc.) să poată contacta mai facil misiunile diplomatice și oficiile consulare din zona în care aceștia se află la momentul respectiv, accesul la linia destinată urgențelor consulare a fost prioritizat, prin introducerea acestei opțiuni în prima secțiune a meniului robotului telefonic.
În acest context, MAE recomandă cetățenilor români să utilizeze linia de urgență exclusiv pentru situații deosebite și reamintește că informații consulare pot fi obținute fie prin consultarea portalului www.econsulat.ro, accesând opțiunile din meniul robotului telefonic aferente fiecărui serviciu consular, fie trimițând solicitarea de informații
consulare prin intermediul poștei electronice, la adresa de email contact@informatiiconsulare.ro.
De asemenea, a fost simplificat accesul la informații consulare prin reorganizarea și unificarea informațiilor de pe paginile de internet gestionate de Ministerul Afacerilor Externe.
În perioada 1 ianuarie - 27 decembrie 2021, Call-Center-ul MAE a recepționat peste 1,2 milioane de apeluri telefonice și a răspuns la aproximativ 240.000 de solicitări prin e-mail din partea cetățenilor români.
Foto: Facebook/Departamentul Consular -
MAE Romania