TRONSONUL CHEȚANI - CÂMPIA TURZII, BLOCAT ÎN CONTESTAȚII ȘI BIROCRAȚIE

Distribuie pe:

Asociația Pro Infrastructura (API), cel mai fervent susțină-tor, dar și critic al investiților în infrastructura mare din România, atrage atenția din nou asupra pericolului tergiversării în cazul tronsonului Chețani - Câmpia Turzii din autostrada A3. În urmă cu două zile, specialiștii asociației au declarat public că “dacă responsabilii CNAIR întârzie reevaluarea și contestațiile ne duc iarăși în instanță, atunci probabil că abia la anul vom afla cine va strânge cioburile după Straco și va reuși să unească Târgu-Mureș de Cluj-Napoca pe Autostrada A3”. Aceștia au trecut în revistă istoria acestui segment de autostradă în lungime de 15,7 km. Acesta a fost scos la licitație în 2014 și atribuit către Straco în 2015. “Încă de la startul lucrărilor din 2016, antreprenorul s-a mișcat încet, foarte încet și deloc, trăgând de timp cât a putut și agățându-se de fiecare chichiță legislativă și contractuală. Între timp a intrat în insolvență și ulterior în faliment”, susțin cei de la API. În martie 2021, Ministerul Transporturilor reziliază contractul, însă Straco a atacat în instanță decizia, reușind să blocheze o perioadă scoaterea la licitație a restului lucrărilor. Într-un final, CNAIR lansează licitația în 20.07.2021, se depun doar 3 oferte în 30.09.2021, iar câștigătorul inițial este asocierea Trameco-Drum Asfalt. Societatea Strabag, participantă la licitație, a depus contestație și a câștigat (parțial) la CNSC.

Reprezentanții API susțin că mingea este acum la CNAIR care trebuie să reevalueze oferta Trameco-Drum Asfalt, să emită un nou raport al procedurii cu un câștigător și apoi urmează, probabil, încă o rundă de contestații.

DRAGOȘ BARDOȘI

Lasă un comentariu