Avion propulsat cu motor electric

Distribuie pe:

Un avion propulsat cu motor electric alimentat cu energie generată de hidrogen lichid a efectuat luni, în Slovenia, ceea ce se consideră a fi primul zbor al unui aparat cu astfel de caracteristici, au anunțat joi trei companii europene, care consideră această experiență crucială pentru viitorul transportului aerian fără emisii de carbon, relatează agenția EFE.

Companiile H2Fly (Germania), Air Liquide (Franța) și cea slovenă Pipistrel au realizat acest zbor, calificat drept “revoluționar”, cu un avion cu patru locuri, propulsat de un motor electric, potrivit televiziunii regionale N1.

“Cu un zbor experimental al avionului HY4 punem bazele pentru zboruri pe mari distanțe fără emisii”, a declarat directorul H2Fly, Josef Kallo, pentru postul de televiziune.

El a adăugat că este vorba despre “un moment crucial în utilizarea hidrogenului pentru propulsarea avioanelor”.

“Am verificat dacă hidrogenul lichid este adecvat pentru zborurile fără emisii, atât pe distanțe medii, cât și lungi”, a precizat Kallo.

Acesta a explicat că, grație hidrogenului lichid, s-a dublat distanța zborului pe care un avion îl poate face (1.500 kilometri), comparativ cu 700 atinși în 2016, cu hidrogen gazos.

Șeful companiei germane a estimat că primele zboruri ale unor avioane comerciale, cu 40 de pasageri, pot fi așteptate la finele actualului deceniu, zboruri scurte în Europa.

Proiectul aeronautic a fost sprijinit de investitori privați, Guvernul german, fonduri europene și Universitatea din Ulm (Germania). (Agerpres)

(Foto: Antonio Bronic - REUTERS)

CNSU: România adoptă măsuri de protecție pe teritoriul national în imediata vecinătate a zonei de conflict din Ucraina

Într-o ședință a Comitetului Național pentru Situații de Urgență a fost adoptată o hotărâre prin care se implementează măsuri pentru avertizare a cetățenilor români aflați în zona de graniță cu Ucraina.

Hotărârea ține cont de evenimentele recente înregistrate și de contextul geopolitic actual determinat de conflictul militar al Rusiei asupra Ucrainei, care au generat atacuri recente și repetate asupra porturilor ucrainene Reni și Ismail, aflate în imediata apropiere a granițelor cu România.

Potrivit hotărârii adoptate de CNSU, se abilitează Ministerul Apărării Naționale să evalueze și să stabilească zonele de pe teritoriul României, adiacente zonelor de conflict Reni și Ismail, în care se instituie măsuri specifice de protecție a populației (art. 1).

“În zonele stabilite în condițiile art. 1, comitetele județene pentru situații de urgență dispun măsuri pentru informarea populației, identificarea spațiilor ce pot fi utilizate pentru adăpostire și asigurarea permanenței la sediile autorităților publice locale locurile de acționare a mijloacelor de alarmare. Inspectoratele pentru situații de urgență din județele în care sunt stabilite zone în condițiile art. 1 asigură informarea populației cu privire la modul de comportare și acțiune, verificarea și eliberarea tuturor spațiilor cu destinație de adăposturi publice, precum identificarea altor spații ce pot fi folosite pentru protecția populației”, se arată în hotărârea CNSU.

“În cazul manifestării riscului de cădere a unor elemente aparținând mijloacelor de luptă utilizate în conflict, Ministerul Apărării Naționale notifică Inspectoratul General pentru Situații de Urgență cu privire la zona specifică potențial a fi afectată. În zonele comunicate se abilitează Inspectoratul General pentru Situații de Urgență să emită mesaje de avertizare și alarmare a populației prin sistemul RO-ALERT și/sau mijloacele de alarmare de la nivelul autorităților publice locale. În zonele prevăzute la art. 1, fără acoperire GSM ori neacoperite de mijloace de alarmare, inspectoratele pentru situații de urgență dislocă echipaje care asigură avertizarea/ alarmarea populației, pe baza datelor transmise de dispecerate, prin intermediul sistemelor de comunicații radio, folosind mijloacele mobile de avertizare sau comunicare”, prevede hotărârea CNSU. (Agerpres)

O aeronavă cu 112 pasageri la bord a aterizat de urgență pe Aeroportul Henri Coandă

O aeronavă aparținând companiei Tailwind Airlines a solicitat, vineri dimineața, aterizarea de urgență pe Aeroportul Internațional Henri Coandă București (AIHCB), deoarece a semnalat detectarea unor posibile probleme tehnice (scurgeri de combustibil), informează Compania Națională Aeroporturi București (CNAB).

Aeronava avea 112 pasageri la bord și efectua cursa Antalya - Praga.

“Imediat, pe aeroport s-a format dispozitivul de urgență, format din pompieri și ambulanțe, sub coordonarea comandatului adjunct al AIHCB. La ora 7.28, avionul a aterizat în siguranță și urmează să își continue zborul către Praga, după verificările tehnice. Traficul aerian pe aeroport s-a desfășurat în condiții normale, fără nicio problemă, datorită profesioniștilor Companiei Naționale Aeroporturi București, ale căror expertiză și eficiență în domeniu sunt recunoscute la nivel internațional de către toți marii operatori aerieni”, precizează CNAB. (Agerpres)

Blocada rusă asupra porturilor ucrainene este scandaloasă, declară președintele Consiliului European

“Este pur și simplu scandalos că Rusia, după ce a pus capăt inițiativei privind tranzitul de cereale pe Marea Neagră, blochează și atacă porturile maritime ucrainene. Acest lucru trebuie să înceteze”, a declarat Charles Michel în ajunul summitului G20 din capitala indiană.

Rusia s-a retras din acest acord după ce afirmase că el nu și-a atins obiectivul de a ajuta la diminuarea foametei din Africa. Ulterior, Kremlinul i-a cerut Turciei să ajute Rusia să-și exporte cerealele către țările africane fără intervenția Ucrainei.

“Oferta de un milion de tone de cereale către Africa, făcută de Kremlin, este absolut cinică”, a adăugat Michel.

Ucraina și Rusia sunt mari exportatoare de cereale la nivel mondial. Acordul privind tranzitul de cereale pe Marea Neagră, încheiat anul trecut, a contribuit la scăderea prețurilor mondiale ale produselor alimentare și i-a oferit Ucrainei o sursă importantă de venituri.

“Navele ce transportă cereale trebuie să poată avea acces în deplină securitate la Marea Neagră”, a subliniat Charles Michel, precizând că inițiativa ONU prevedea inițial autorizarea livrării a

32 de milioane de tone de cereale pe piață, în special țărilor în curs de dezvoltare.

Pe de altă parte, președintele Consiliului European a estimat că este dificil de prezis că liderii țărilor din G20 vor ajunge la un consens asupra declarației finale a summitului de la New Delhi, ce are loc azi și mâine.

Charles Michel a spus că ar dori ca la reuniunea din capitala indiană, liderii principalelor 20 de economii ale lumii să se concentreze pe provocările globale la adresa alimentației și securității energetice.

El a adăugat că Uniunea Europeană vrea ca G20 să-și accelereze eforturile pentru dezvoltare durabilă și să trimită un mesaj clar referitor la problemele climatice și reducerea sărăciei. (Agerpres)

Lasă un comentariu