Un alt proiect... marca “strada Gheorghe Doja”

Distribuie pe:

Printr-o hotărâre a Consiliul Local Municipal din octombrie 2023, de la intrarea dinspre Reghin în centru și până la ieșirea spre Sighișoara, se prefigurează aceeași “minune” ca și cea de pe strada Gheorghe Doja!

Se vor introduce piste de biciclete pe marginea drumului, care vor desființa toate parcările din 7 Noiembrie și centru până la intrarea în oraș din Tudor către Sighișoara. Mai departe, până la ieșirea spre Sighișoara, se va continua îngustarea drumului, cu desființarea a 700 de locuri de parcare, iar circulația autoturismelor se va desfășura doar pe o bandă, iar banda dinspre trotuar va fi separată cu borduri despărțitoare de trafic, cu scopul de a construi piste de biciclete, care vor bloca și mai mult oprirea mașinilor pe marginea drumului, cu imposibilitatea opririi necesare la magazinele de pe margine - cu consecința falimentării micilor afaceri. Cealaltă bandă va fi folosită exclusiv pentru autobuze, care vor circula, probabil, unul la 10 minute.

ACEASTĂ TÂMPENIE NE COSTĂ 65 DE MILIOANE DE EURO, PREȚUL A 10 PODURI SAU A RECONSTRUCȚIEI TUTUROR STRĂZILOR DETERIORATE ORI NECESAR A FI MODERNIZATE.

Sintetizând:

Se vor desființa aproximativ 700 de locuri de parcare, după cum urmează:

* Bulevardul 1 Decembrie 1918 - 230 parcări;

* Piața Trandafirilor - 140 + 2 parcări pentru persoane cu dizabilități + 6 parcări taxi;

* Strada Revoluției - 19 parcări;

* Strada Republicii - 28 parcări;

* Strada 22 Decembrie 1989 - 254 parcări.

Total: 689 de parcări.

* Închiderea străzilor care intră în zona centrală: Bolyai, Bartok Bela, Horea, George Enescu, Tușnad.

* Închiderea unei artere importante de circulație din centrul orașului de pe partea cu magazine și Piața Teatrului.

Efectele obținute după modelul altor țări care au implementat această aventură:

* Blocarea circulației pe tot teritoriul orașului, datorată blocajului din centru, care este principala legătură de trafic din oraș la această oră.

* Blocarea circulației mașinilor mici care, din două benzi pe care circulă în prezent, vor trebui să circule doar pe o singură bandă pentru că prima bandă va fi dedicată circulației bicicletelor, banda doi circulației autobuzelor care chiar dacă circulă doar din 10 în 10 minute, țin banda de trafic ocupată, și interzisă circulației autoturismelor prin separare fizică sau sancțiunea suspendării permisului celor care intră pe interzis.

* Efectul de falimentare a micilor magazine sau activități de pe marginea drumului care au nevoie de posibilitatea de oprire a vehiculelor în zona spațiului deținut.

* Efectul de blocare a parcărilor din cartiere care nu suportă 700 de autoturisme în plus, la care se adaugă și autoturismele care nu mai pot parca pe strada Gh. Doja, unde se desființează, și acolo, câteva sute de locuri de parcare.

* Efectul de infracționalitate în zonele părăsite de trafic,în special în centrul orașului și străduțe adiacente centrului.

În marea majoritate a locurilor din Europa unde s-a implementat acest proiect prin abuzul ecologiștilor, s-au creat zone părăsite, adevărate raiuri pentru cerșetorie, prostituție, loc de întâlnire a consumatorilor de droguri, a excentricilor și neadaptaților sociali, care și-au creat cartierul general și au transformat zonele părăsite și pustii în zone de nefrecventat, în care populația orașului nu avea curajul să intre.

După părerea mea, este încă un aspect al dezvoltării Europei care nu se potrivește tuturor țărilor și, cu siguranță, nu se potrivește și nu o dorim în Târgu Mureș, chiar dacă Primăria mai face expoziții cu tablouri pornografice achiziționate pe bani mulți.

M-am opus vehement, împreună cu colegul meu Kiss Zoltan, acestei nemernicii, dar, singur, nu pot opri proiectul, care a costat o avere. Urmează să mă întorc la popor, pentru a mă ajuta să salvez orașul, printr-o petiție publică!

Hotărârea a fost votată de toți consilierii, cu excepția subsemnatului și a colegului Kiss Zoltan.

RADU PESCAR, consilier municipal

Lasă un comentariu