Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș, la ora bilanțului

Distribuie pe:

Activitatea Direcției Generale de Evidență a Persoanelor Mureș s-a desfășurat, pe parcursul anului trecut, conform planului de măsuri și acțiuni anual și a planurilor de activități semestriale și trimestriale, pe următoarele arii de interes: Activități pe linie de management; Activități de evidență a persoanelor; Activități de stare civilă; Activități pe linie informatică; Activități pe linie de secretariat, arhivă, juridic, contencios, relații publice; Activități de resurse umane, salarizare; Activități financiar-contabile și administrative.

În ceea ce privește Activitățile de evidență a persoanelor, Serviciul de evidență a persoanelor a funcționat, până la 30 septembrie, cu un număr de 5 funcționari publici de execuție (4 consilieri și 1 referent), iar din 1 octombrie cu 6 funcționari publici, după transferul unei persoane pe funcția de consilier asistent. Managementul Serviciului a fost asigurat de Codruța SAVA, director general, cu sprijinul funcționarilor publici desemnați. Obiectivele specifice urmărite au vizat coordonarea activității celor 17 servicii publice comunitare locale de evidență a persoanelor din județ (S.P.C.L.E.P.); controlul activității desfășurate în județ pe linie de evidență a persoanelor; organizarea și desfășurarea sesiunilor trimestriale de pregătire profesională a personalului de la cele 17 S.P.C.L.E.P.; punerea în legalitate cu acte de identitate a persoanelor care se află într-o situație deosebită; clarificarea statutului persoanelor; derularea cercetărilor în situația eliberării actelor de identitate cu substituire de identitate/persoane; actualizarea, utilizarea și valorificarea Registrului național de evidență a persoanelor; soluționarea corespondenței și a petițiilor repartizate.

Planificarea activității la nivelul serviciului județean și al S.P.C.L.E.P. teritoriale s-a concretizat în planuri de activități întocmite trimestrial, în care au fost cuprinse activitățile specifice, avizate de către persoana care coordonează activitatea.

,,Prin atribuțiile conferite, activitatea de evidență a persoanelor a avut în vedere rezolvarea promptă și corectă a solicitărilor primite din partea cetățenilor, atât la nivelul instituției noastre, cât și la ghișeele celor 17 S.P.C.L.E.P. din județ. De asemenea, au fost desfășurate patru convocări trimestriale pe linia pregătirii profesionale a funcționarilor de evidență a persoanelor din județ.

Toate activitățile s-au derulat cu respectarea prevederilor legale în materie, în virtutea atribuțiilor ce cad în sarcina instituției, așa cum sunt prevăzute în O.G. 84/2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare, precum și alte acte normative. Nu au fost înregistrate dificultăți majore care să influențeze negativ realizarea obiectivelor propuse”, a precizat Codruța SAVA, director general DGEP Mureș.

Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Mureș, instituție publică de interes județean, funcționează în temeiul prevederilor Ordonanței Guvernului nr. 84 din 2001 privind înființarea, organizarea și funcționarea serviciilor publice comunitare de evidență a persoanelor, cu modificările și completările ulterioare și, în conformitate cu Regulamentul de organizare și funcționare, aprobat prin Hotărârea nr. 168/2019 a Consiliului Județean Mureș.

B.V.B.

Lasă un comentariu