Comercianţii, obligaţi să schimbe sau să repare un produs aflat în garanţie!

Distribuie pe:

Legislaţia privind vânzarea produselor şi garanţiilor asociate acestora a fost modificată prin ordonanţă de urgenţă, în sensul că vânzătorii vor fi obligaţi ca, în maximum 15 zile calendaristice, să repare sau să înlocuiască un produs aflat în perioada de garanţie comercială, dacă acesta nu corespunde condiţiilor de conformitate menţionate în declaraţia referitoare la garanţie sau în publicitatea aferentă.

Actul normativ mai prevede introducerea unei precizări explicite, respectiv că timpul de nefuncţionare, din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanţie, prelungeşte termenul de garanţie legală de conformitate şi (dacă există) pe cel al garanţiei legale.

„În ceea ce priveşte produsele de folosinţă îndelungată, se specifică faptul că, în cazul în care acestea înlocuiesc produsele defecte în perioada termenului de garanţie, vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului. Produsele de folosinţă îndelungată defectate aflate în termenul de garanţie legală de conformitate, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncţionare din cauza deficienţelor apărute în termenul de garanţie legală de conformitate depăşeşte 10% din valoarea acestuia, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv", mai arată actul normativ.

Aceste prevederi vor intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data publicării lor în Monitorul Oficial.

Lasă un comentariu