FABRICAT IN ROMANIA

Pe data de 11 iulie 2014, la Salonul Jubile din Bucuresti, va avea loc
un eveniment dedicat brandurilor romanesti de succes, intitulat "Made
in Romania�, in organizarea Accendo Training. In aceasta zi, se vor
intalni antreprenori, directori generali si directori de dezvoltare,
proprietari de afaceri mari si mici, dar si oameni pasionati de afaceri,
in general, si de Romania, si produsele romanesti, in special.
Evenimentul va cuprinde patru paliere de dezbateri dedicate mediul
de afaceri, consolidarii si dezvoltarii brandurilor romanesti, brandurilor
autohtone si oportunitatilor de viitor.

Daca este sa discutam despre brandurile din tara noastra, trebuie
sa aratam ca, in ciuda anilor de criza, exista branduri romanesti care
au devenit mai puternice, cum este "Dacia�, a carui valoare a crescut
de la 387 milioane de euro, in 2006, la 500 de milioane de euro, in
prezent (potrivit estimarilor analistilor), sau branduri care s-au
conservat in ciuda perioadelor de recesiune, cum este exemplul
"Altex�. Cea de-a sasea editie a studiului "Leading Brands� a dezvaluit
si care sunt cele mai vizibile si apreciate branduri romanesti, asa cum
sunt percepute ele de utilizatorii de internet. Astfel, se pare ca in
topul preferintelor se pastreaza "Dacia�, "Borsec�, "eMag�, "Ursus�,
"Dorna�, "Gerovital�, "BCR�, "Farmec� si "Ciocolata cu rom�.

La solicitarea revistei "Piata�, s-a realizat un top 10 al brandurilor, in
29 de categorii diferite de produse. Rezultatul acestei cercetari arata
ca, pe criteriul luat in calcul, cel al cotei de piata valorice, brandurile
romanesti continua sa se pozitioneze la nivel international, ca lideri
pe segmentul alimentelor, in timp ce, pe segmentul produselor
nonalimentare, strainii conduc detasat. Firmele romanesti au un
dezavantaj, cel al sustinerii financiare de care grupurile multinationale
se bucura. Pentru a fi competitivi pe piata, e nevoie de utilaje
performante, care cer bani multi. Daca ii iei din banci, dobanzile te
usuca si iti scad drastic competitivitatea. Piata de capital e inca in
stadiu incipient in Romania, iar finantarile sunt extrem de reduse. Cu
toate acestea, brandurile noastre fac fata cu brio pietei interne si
externe. Daca ar trebui sa enumeram cateva produse autentic
romanesti, pe nerasuflate, primul care ne vine in minte este biscuitul
"Eugenia�, produs care ocupa locul doi in topul primelor cinci marci
de biscuiti dulci. Faima "Eugeniei�, a trecut si granita, fiind exportat
in SUA, Canada si Uniunea Europeana. Apoi, imediat ne vine in minte
pateul de ficat "Ardealul�, care aminteste fiecarui consumator de
priceperea culinara a ardelenilor, acest brand fiind pozitionat pe locul
trei in topul celor mai cunoscute marci de pate. Sa nu uitam, insa, si
de "Farmec�, cremele romanesti care au facut istorie demonstrand si
o admirabila longevitate. Lista ar putea sa continue in acest fel pe
toate sectoarele, pentru ca romanii nu se dau batuti, cu una, cu doua,
si se lupta pentru competitivitate, dupa posibilitati.

Programul "Fabricat in Romania� a fost lansat in anul 2000, pe fondul
unei scaderi evidente si continue a productiei interne, precum si al
pierderii unor repere importante ale economiei nationale romanesti.
Creat pentru a sprijini agentii economici autohtoni in competitia
inegala - si de multe ori neloiala - cu produsele din import, Programul
"Fabricat in Romania� propune membrilor sai o promovare unitara si
coerenta care sa asigure continuitate activitatii acestora si
demontarea prejudecatilor conform carora produsele romanesti sunt
de proasta calitate.

Evenimentul cu acelasi nume, "Fabricat in Romania�, care va avea
loc la 11 iulie, se doreste un eveniment cu si despre afacerile de
succes din tara noastra, cu si despre cei mai de succes romani,
intr-o lume cuprinsa din ce in ce mai mult de frenezia globalizarii.

FESTIVALUL "IN TRANSYLVANIA�

Pe data de 10 iulie, in judetul Brasov, la Sambata, incepe "In
Transylvania�, primul festival din Romania organizat pe o partie de
schi. Este un eveniment pe care nu trebuie sa il ratezi vara asta,
pentru ca aduce un
mix bun de muzica,
teatru, activitati de
aventura si competitii
sportive.
Festivalul se va
desfasura pe parcursul
a patru zile,
l a "In Transylvania�
fiind organizat si
M a r a t o n u l
Transilvaniei, o competitie
sportiva cu
doua probe independente,
pe doua trasee cu grade de dificultate diferite, pe grade
de dificultate mediu si avansat. Pe scena festivalului, vor urca formatii
consacrate din tara, cum sunt: Luna Amara, Suie Paparude, Subcarpati,
Domino, dar si formatii "de afara�, cum sunt: Zdob si Zdub, Dubioza
Kolektiv, Altenosfera si altele.

Toate activitatile care se vor derula pe parcursul perioadei 10-13
iulie, in zona turistica Dragus � Sambata, la poalele muntilor Fagaras,
vor asigura premisele ca acest eveniment sa devina ceva mai mult
decat un festival. "In Transylvania� este, in primul rand, un proiect
complex, de anvergura, genurile de muzica care vor fi prezentate,
piesele de teatru si competitiile sportive asigurand o atitudine de
eveniment de top. Mai mult decat atat, Tara Fagarasului pune la
dispozitia participantilor peste 3.000 de locuri de cazare, un spatiu
inedit ca amplasament si o multitudine de obiective turistice care nu
fac decat sa ofere o perspectiva perfecta pentru o vacanta speciala
pe perioada derularii proiectului.

Lasă un comentariu