ADEVAR COMPASIUNE TOLERANTA

Colectia de arta Adevar-Compasiune-Toleranta a
fost initial conceputa in 2003. Ea consta din picturi in
ulei si acuarele chinezesti create de un grup divers
de artisti din intreaga lume, care impartasesc o
viziune. Aceasta viziune a fost initial formulata de
catre organizatorul proiectului, sculptorul si pictorul
Kunlun Zhang. Aceasta a crescut din experientele
amare, cand a fost incarcerat in China, ca prizonier
de constiinta. Zhang, care practica disciplina
spirituala Falun Gong, s-a cufundat in adancimi de
suferinta atunci cand a fost torturat fizic si mental in
sistemul chinez de lagare de munca - raspunsul Chinei
la gulagul sovietic. Ulterior el a fost capabil sa-si
refaca trupul si sufletul prin practicarea disciplinei
spirituale pentru care a fost persecutat si prin ceea
ce el a explorat si a predat timp de decenii in viata lui
- prin arta. Pana in 2004, Zhang a adus impreuna alti
artisti ale caror experiente se aseamana cu a lui, care
au impartasit ingrijorarile sale. Ei au exprimat vizual
experientele oamenilor din China, care doar pentru
convingerile lor au devenit tintele a ceea ce un avocat
pentru drepturile omului a etichetat drept "o forma
teribila de genocid�.
Adevar, Compasiune si Toleranta sunt principii
universale. Aceste principii sunt piatra de temelie a
moralitatii umane si fundamentul de pace si libertate,
care transcende timpul si spatiul, cultura, religia si
politica.
Expozitia capteaza interesul unei game largi de
oameni. Apeleaza la cei care apreciaza noi explorari
in artele frumoase, pentru cei care sunt interesati in
relatia artei cu societatea noastra, pentru cei care
sunt mult mai interesati in experienta umana si in
capacitatea umana de a depasi adversitatea. Cei care
sunt ingrijorati de lumea contemporana, in special
din China, vor gasi o importanta deosebita in
problemele in care pictorii s-au implicat. Mult din ceea
ce descrie aceasta arta are loc in prezent, si provine
intr-adevar, de la evenimente reale. Acesta este
motivul pentru care expozitia este deosebit de
relevanta astazi.
Tehnica picturii si stilul picturilor sunt clasice in
mare masura. Artistii aplica tehnicile clasice ale
picturii in ulei folosite odata de vechii maestri. Astfel,
artistii considera forma lor de arta drept "New
Renaissance�. Multe alte lucrari implica, de asemenea,
motive clasice chineze, si sunt pictate pe matase
sau pe hartie.
In final, expozitia este si un tribut adus atemporalitatii
artei sacre. Aceste lucrari nu au fost destinate
distractiei sau placerii, ci pentru a declansa o
reflectie, a inspira sufletul si a innobila spiritul.
Aceasta arta este menita sa ajute, precum si sa
informeze. Privitorului i se aminteste de puterea
spiritului uman si de capacitatea omenirii de a se
confrunta si de a depasi actele malefice. Mai mult, in
traditia budista, taoista si de Arte din China, aceasta
arta incearca sa preamareasca dreptatea morala si
roadele sale. Ea sondeaza relatia omului cu divinul si
sugereaza noi orizonturi pentru intelegerea si
aprecierea acestei legaturi. Exista o anumita puritate
si profunzime care marcheaza aceste lucrari. Cele
mai multe dintre picturi, daca nu toate, s-au nascut
dintr-o contemplare interioara profunda si de durata.
Multi vizitatori ai expozitiei au mentionat un sentiment
de pace, liniste si frumusete, pe care l-au simtit atunci
cand au stat in fata acestor lucrari. Altii au simtit un
sentiment nou-descoperit de umanitate comuna cu
cea din China, care, desi separate de oceane,
impartasesc cu privitorul o dorinta comuna pentru
bunatate si maretie.

Lasă un comentariu