DESPRE CE DIALOG MAI POATE FI VORBA, DOMNULE MINISTRU?

Dupa ce premierul Victor Ponta a tinut, mortis, sa participe la
Congresul UDMR de la Miercurea Ciuc, pentru a-i mai dezamagi,
o data, pe romanii ardeleni, afirmand, in fata celor o mie de delegati
udemeristi de acolo, jubiland si razand in pumni la spusele primului
ministru, cat "respect� are dumnealui fata de zdreanta, carpa aia
numita steagul secuiesc, simbol al autonomiei teritoriale, pe criterii
etnice, a asa-zisului Tinut Secuiesc, regretand, nespus de mult, ca
struto-camila condusa de Kelemen Hunor, nici uniune culturala, nici
partid politic, un fel de penibil ONG, nu este la guvernare, un alt membru
al Guvernului, ministrul Educatiei Nationale � Remus Pricopie � a tinut
sa-si urmeze seful in "enclava�, participand, la 1 iunie, la festivitatile
de incheiere a anului scolar de la Colegiul National "Octavian Goga�
si de la Liceul Teoretic "Marton Aron�. Cei care au fost prezenti (si stiu
ce a urmat) sunt de parere ca ministrul mai bine ar fi stat acasa, decat
sa faca atata drum pentru a da cu parul in balta!

Intr-o declaratie de presa, vazand ce se petrece pe acolo sub
presiunea autonomista a celor crezandu-se deja in Ungaria, unde limba
romana nu mai este la ea acasa stapana, fiind sfidata, ca limba oficiala
in stat (asa cum consfinteste articolul 13 din Constitutie), unde se da,
cu ravna, cu tarnacopul separatist la temelia Legii
fundamentale, pentru eliminarea articolului 1 si a
sintagmei "stat national unitar�, unde Tricolorul este
inlocuit cu steagul Ungariei si cu cel secuiesc, unde
demult nu se mai aude Imnul de Stat al Romaniei, ci
doar cel unguresc si secuiesc, ministrul Educatiei
Nationale a perorat despre "importanta dialogului
intre elevii si profesorii romani si cei apartinand
diverselor minoritati�. O afirmatie continand o
regretabila eroare! Pe acolo nu poate fi, deloc, vorba
despre "diverse minoritati�, cum gresit se exprima
cel care sade imburcat pe scaunul lui Spiru Haret, ci
doar despre o singura minoritate � cea maghiara!
Pentru ca mana aceea de abia cateva sute de secui,
inregistrati la recensamintele din 2002 si 2011, nu mai
conteaza! Asadar, este vorba despre o singura
minoritate agresiva, mereu cerand privilegii,
revansarda, revizionista, care a facut ca, din 1990
incoace, din linistea Ardealului sa se aleaga
praful si pulberea! Despre dialog sa nu mai vorbim.
Acesta-i adevarul!

Referindu-se la scandalul declansat, la 15 martie,
de elevii maghiari de la Liceul "K�r�si Csoma Sandor�
din orasul Covasna, deoarece eleva Sabina Elena a
indraznit, ca romanca, sa poarte in clasa, intr-o scoala
din tara ei � Romania, o bentita tricolora, deci,
Tricolorul, Drapelul National al Romaniei, care a
starnit furia tinerilor honvezi, jignind-o, umilind-o,
amenintand-o chiar cu moartea, impaciuitorul ministru
a ajuns la concluzia ca, Doamne, "elevii si dascalii
nu comunica suficient�! "Acolo � sustinea domnul
Remus Pricopie �, din analiza acelei situatii, concluzia
mea este ca profesorii nu vorbesc suficient intre ei,si,
in loc sa plecam de la conceptul de promovare a
valorilor si a interculturalitatii, plecam de la ideea de
separare, ceea nu cred ca este una foarte benefica!�.
Pai, cum sa fie "benefica�, domnule ministru?
In fond, ministrul spune un adevar. Numai ca ai,
imediat, impresia ca el face referire la o scoala situata
pe Dambovita bucuresteana si nu in Covasna si
Harghita! Apoi, galopand peste starea tensionata,
interetnica, de acolo, acesta a apreciat faptul,
contrazicandu-se, ca, la Covasna, problema "a fost
rezolvata prin dialog�, in opinia sa "singura solutie
acolo, unde apar tensiuni�. "Repet � afirma el �,
dialog pe orizontala, iar noi, la minister, Guvernul,
trebuie sa asiguram cadrul pentru acest dialog. Mai
departe, dialogul are loc la nivelul comunitatii
respective�. Vorbe goale! Vorbe in vant, melitate,
macinate la moara hodorogita a celor care nu cunosc
realitatea din Ardeal, care habar nu au de istoria
zbuciumata a acestor meleaguri romanesti mereu sub
capacul presiunii unguresti, mereu sub semnul
pretentiilor absurde, al privilegiilor si al tendintelor
autonomist-separatiste!

Pai, cum vine asta, domnule ministru? Chiar nu stiti,
n-ati aflat, macar de la consilierii dumneavoastra, care
ar trebui sa aiba cunostinta cam de tot ce se petrece
pe acolo, ca "profesorii nu vorbesc suficient intre
ei�, cum ziceti, deoarece dialogul necesar, despre
care aminteati, de fapt nici nu exista! De ce, oare?
Profesorii maghiari refuza, categoric, astfel de relatii
profesionale si dialogul dorit, "benefic� cum spuneti
dumneavoastra!

Va mai mirati, domnule ministru, ca nici elevii
(dumneavoastra spuneti copiii!) "nu vorbesc
suficient intre ei�? Cum sa vorbeasca ei intre ei, cand
din decembrie 1989 incoace, acesti copii maghiari,
indoctrinati inca de mici, refuza pana si sa se mai
joace impreuna, ci separat: cei maghiari cu cei
maghiari, cei romani fiind, pur si simplu, refuzati. Chiar
sa nu fi auzit inca, domnule ministru, de sloganurile
clamate la Miercurea Ciuc, la Odorheiu Secuiesc, pe
la Zetea, Dealu, Targu Secuiesc, in acele zile tulburi,
zbuciumate, din decembrie 1989, reluate pana azi:
"Romani, carati-va!�; "Aici este Ungaria!�; "Ardealul
nu-i pamant romanesc!�? Iar elevii si profesorii romani,
chiar in acea luna decembrie 1989, apoi din 1990
incoace, au fost, pur si simplu, alungati!

Va mai mirati, domnule ministru, ca "in loc sa plecam
de la conceptul de promovare a valorilor si
interculturalitatii, plecam de la ideea de separare�?
Chiar sa nu stie un ministru ca acolo romanii sunt
desconsiderati, batjocoriti, calcati in picioare, mereu
injurati? Oare, chiar despre ce "promovare si
acceptare a valorilor� mai poate fi vorba, atata timp
cat tot ce-i romanesc pe acolo este dispretuit, tratat
cu sfidare suverana, neglijat? Valoros este doar ce-i
unguresc, numai ce vine dinspre Ungaria! Despre ce
recunoastere a valorilor romanesti se mai poate
discuta, din moment ce singurul criteriu acceptat de
adeptii autonomiei teritoriale, pe criterii etnice, a asazisului
Tinut Secuiesc, este, numai si numai,
separarea?! Pentru ei � unica solutie! Separare,
eliminarea sintagmei "stat national unitar� din articolul
1 al Legii fundamentale � Constitutia, iar visul lor
autonomist-teritorial este nedespartit de gandul
federalizarii Romaniei. Au spus-o de atatea ori, din
1990 incoace, si T�k�s L�szl�, si Marko Bela, si Kelemen
Hunor, si Toro T. Tibor, si Antal Arpad, si Sz�sz Jen�, si
Borbely Csaba, si Raduly Robert, si alti lideri maghiari!
Tensiunile interetnice � crede ministrul � pot fi,
asadar, evitate si rezolvate prin� dialog! Care dialog,
va intrebam, din nou, domnule ministru? Al surzilor?
Pentru un dialog, o stie oricine, trebuie sa existe doi.
Altfel este vorba despre un monolog. Un dialog trebuie,
asadar, acceptat de ambele parti. Or, ei, autonomistii
teritoriali de acolo, cu gandul lor otravit doar la
separari, la acea Lege a Statutului Minoritatilor, la
alte autonomii teritoriale, in afara celei a asa-zisului
Tinut Secuiesc, prin vestul Romaniei, al unei
regionalizari in urma careia sa fie resuscitata si
cosmetizata Regiunea Autonoma Maghiara, de trista
amintire pentru romani, cu o falsa, jignitoare la adresa
romanilor, "Istorie a secuilor�, nu vor niciun fel de
dialog cu romanii! Ei vor, am mai spus ceva mai sus,
doar autonomie, privilegii, revenirea la RAM (Regiunea
Autonoma Maghiara), se vor, "itt �s most!�, stat in
stat, cu guvern, parlament, politie, jandarmerie,
armata, administratie proprii, cu limba oficiala �
maghiara! Atat. Acesta-i visul lor netrebnic!
Despre ce fel de dialog mai poate fi vorba, domnule
ministru, cand, la scurt timp, dupa scandalul "bentitei
tricolore�, purtata de eleva Elena Sabina, in ziua de
15 martie, gest considerat "tupeist� de elevii maghiari
si de conducerea ungureasca de acolo, la Liceul
"K�r�si Csoma S�ndor�, din orasul Covasna, a izbucnit
un nou scandal, trecut, din pacate, repede cu vederea
si sub vinovata tacere, fara a fi adus la cunostinta
publica. Despre ce-i vorba? Elevii clasei a XII-a, de la
sectia romana, doreau, si ei, sa fie reprezentati, printr-o
simbolistica romaneasca, pe panoul scolar de sfarsit
de an. "Evident, partea maghiara, reprezentata prin
elevii de la sectia maghiara, parintii lor, profesorii
maghiari si conducerea liceului nu au cedat, in niciun
fel, doleantelor indreptatite ale elevilor si parintilor
de la sectia romana! Cum s-a terminat totul? Cu o noua
mostra de sovinism maghiar: elevii clasei a XII-a de la
sectia romana (conform sursei Dan Tanasa) nu au
mai fost inclusi pe panoul de sfarsit de an. Potrivit
unor surse locale este pentru prima data cand se
intampla asa ceva!�.

Oare cum ai mai putea vorbi tocmai despre dialog,
domnule ministru, cand conducerea Liceului "K�r�si
Csoma S�ndor� si primarul orasului Covasna tin, mortis,
sa ofere "o noua mostra de sovinism maghiar si un
total dispret la adresa romanilor, a legilor, a
Constitutiei? Ceremonia de sfarsit de an scolar,
desfasurata sambata, 1 iunie a.c., la Liceul "K�r�si
Csoma S�ndor�, a inceput fara intonarea Imnului de
Stat al Romaniei (de fapt, acesta nu se mai intoneaza
aici, de ani de zile, la astfel de evenimente!), iar
primarul orasului, UDMR-istul Thiesz J�nos, a
participat la eveniment, fara sa poarte esarfa tricolora,
asa cum il obliga legea!�

Asadar, oare despre ce dialog ar mai putea fi vorba
aici, domnule ministru? Adevarul, este altul! Noi,
romanii, am vrea sa traim cu maghiarii in pace, in liniste,
in buna-convietuire, intelegere reciproca si armonie
interetnica, aici, unde Dumnezeu ne-a lasat laolalta,
in acest Ardeal al romanilor toleranti si iubitori ai
aproapelui. Noi vrem! Numai ca ei, cei care mereu
toarna gaz pe focul mocnit al conflictelor interetnice,
nu vor sa traiasca impreuna cu noi. Ci doar separat!
Acesta-i adevarul pe care un ministru, mai ales al
Educatiei Nationale, ar trebui sa-l cunoasca! Numai
ca un ministru al Educatiei Nationale ar trebui,
obligatoriu, sa deschida ochii sa ia masuri, in sensul
aplicarii legilor, in fata sovinismului promovat in scolile
maghiare din Harghita si Covasna, adica din Romania,
de catre cei doritori ai demolarii statului national unitar,
roman, ai federalizarii Romaniei, ai destructurarii
sigurantei nationale!

Lasă un comentariu