Activitățile de tip outdoor - bucuria copiilor preșcolari

Distribuie pe:

Deschiderea grădiniței către educația de tip outdoor aduce preșcolarilor beneficii consistente și de durată în construirea și modelarea personalității copiilor.

În data de 29 octombrie 2014, sub coordonarea doamnei inspector școlar pentru educație timpurie, prof. Irina Mihaela Trifan și a profesorilor responsabili de activitatea cercului pedagogic: Mihaela Rizescu, Laura Gabor, Laura Mărginean și Raluca Matei, a avut loc Cercul Pedagogic al educatoarelor, secția română, având ca temă „Activitățile de tip outdoor, o altă modalitate de parcurgere a curriculumului școlar sau o modalitate prin care vizăm starea de bine a copilului? Instrumente și bune practici care sprijină cultivarea dorinței de a învăța la copilul mic", conform Scrisorii metodice pentru învățământul preșcolar, an școlar 2014-2015.

Am avut onoarea de a avea în mijlocul nostru o doamnă a învățământului preșcolar mureșean, un om care și-a dedicat întreaga viață perfecționării prestației didactice a educatoarelor, profesor universitar doctor Iftinia Avram.

La propunerea grădiniței organizatoare, Grădinița „Paradisul Copilăriei" Târgu-Mureș, activitatea cercului s-a desfășurat în Parcul Municipal Târgu-Mureș și s-au derulat următoarele activități: „Festivalul Toamnei" - activitate demonstrativă realizată cu copiii grupei mari, condusă de educatoarele: Fărcaș Simona, Moldovan Roxana și Rusu Ioana, iar în partea a doua, pentru o mai bună conștientizare a ceea ce înseamnă activitatea outdoor și pentru mediatizarea activității de acest tip, desfășurată cu preșcolarii în ultimii ani, s-a prezentat referatul „Bucuria preșcolarilor de a învăța prin intermediul activităților outdoor, instrument de lucru complementar educației din sala de grupă", redactat de educatoarele: Farcaș Maria Rodica, Pop Dorina și Cif Angela Domnica..

Cei prezenți au descoperit frumusețea și eficiența activitîții outdoor, bogăția și frumusețea interacțiunilor, a comunicării active, a responsabilității, în care copiii și adulții se bucură de fiecare reușită împreună.

Complementaritatea valorică a activității outdoor a fost evidentă, iar schimbul de experiență la nivel de unități preșcolare a fost un adevărat succes.

Considerăm activitatea cercului un adevărat instrument de sprijin în aplicarea curriculumului preșcolar, un exemplu de urmat.

Acest lucru a fost întărit și prin cuvintele de apreciere pozitivă, de laudă și mulțumire oferite de către toate persoanele participante.

De asemenea, reușita acestui proiect n-ar fi fost posibilă fără implicarea întregului colectiv al grădiniței și fără o colaborare de succes cu directorul școlii, profesor Popa Ioan Cornel, și a coordonatorului grădiniței, profesor Fărcaș Monica.

Lasă un comentariu