După ce Bechtel a „frânat-o", Autostrada Transilvania, revigorată?

Distribuie pe:

… Aşa se pare, dacă luăm în calcul un anunţ al Companiei de Autostrăzi, potrivit căruia aceasta a atribuit, la finalul lunii martie, contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de 60 de kilometri cuprins între Suplacu de Barcău şi Borş, din Autostrada Transilvania.

Câştigătorul lucrărilor a fost desemnat consorţiul format din Corson SA - Corviam Construccion (Spania), Consimt SRL, Road Consulting & Design Solution SRL şi Via Design SRL.

De menţionat că, iniţial, contractul a fost semnat în timpul Guvernului Năstase, în 2003 cu americanii de la Bechtel, pentru 2,2 miliarde de euro. Lungimea autostrăzii este de peste 400 de kilometri, dar, atunci când a sosit termenul pentru finalizarea lucrărilor erau executaţi doar 52. Bechtel a încasat 1,4 miliarde de euro.

Acum, în 2015, faptul că s-a dat undă verde pentru încă un tronson, se pare că lucrurile (dar şi lucrările) vor intra pe un făgaş, cât de cât, normal. Mai multe tronsoane vor fi în lucru în perioada următoare, în condiţiile în care CNADNR a semnat contractul pentru proiectarea, realizarea unor porţiuni şi a lansat noi licitaţii, Autostrada Transilvania fiind unul din cele mai controversate proiecte de infrastructură.

Lasă un comentariu