Din codul manierelor elegante (20)

Distribuie pe:

La telefon, toată gama sentimentelor umane poate fi trăită în fața acestei inovații de seamă a tehnicii. Într-un receptor micuț putem afla vestea cea mai gravă ori mai plăcută, transmisă de la mii de kilometri sau din același bloc. După cum se știe, atunci când ciocănim la ușa cuiva, nu întrebăm persoana care ne-a deschis cum o cheamă. Tot așa într-o convorbire telefonică nu începem cu: „Cine e la telefon?" Cel care telefonează se prezintă: „Alo, aici Ionescu, aș dori să vorbesc cu Ileana, vă rog". La răspunsul greșeală, cel care sună nu se cuvine să pună întrebări.

Este foarte politicos ca, sunând la un birou sau la o locuință particulară, să începem convorbirea cu „Bună ziua", și numai după aceea să abordăm problema pentru care am telefonat.

Nu este civilizat să dăm cuiva numărul de telefon al prietenilor fără a avea, în prealabil, acordul acestora.

În momentul când asigurăm pe cineva că îl vom suna la o anumită oră, să facem acest lucru, dovedind punctualitate.

La serviciu să nu abuzăm de telefon, convorbirile particulare să fie cât mai scurte.

Telefonul mobil, la teatru, cinematograf, în timpul unor întâlniri sau reuniuni, trebuie închis.

Lasă un comentariu