Copiii ai căror părinţi sunt plecaţi la muncă în străinătate nu vor mai fi lăsaţi de capul lor

Creşterea, îngrijirea şi educaţia şcolară a copiilor cu cel puţin un părinte plecat la muncă în străinătate vor fi monitorizate printr-o procedură legislativă recent adoptată de Guvern. Proiectul de hotărâre prevede că serviciile de asistenţă socială vor solicita şcolilor, în ultimul trimestru al fiecărui an, informaţii cu privire la copiii ai căror părinţi sunt plecaţi în străinătate, cu situaţia exactă a fiecărui caz, datele personale ale copilului, adresă etc. După primirea datelor (pe care şcolile sunt obligate să le furnizeze), serviciul de asistenţă socială are obligaţia de a se deplasa la domiciliul copilului şi de a verifica dacă părintele plecat în străinătate a anunţat, conform legii, plecarea sa, precum şi desemnarea unei persoane eligibile pentru îngrijirea copilului. În primele şase luni de la numirea persoanei care are grijă de copil, serviciul public de asistenţă socială va vizita, o dată la două luni, domiciliul persoanelor desemnate, iar ulterior, vizitele se vor face semestrial. Totodată, asistenţii sociali vor monitoriza şi randamentul şcolar al copilului şi vor solicita sprijinul unui psiholog sau al direcţiei generale de asistenţă socială şi protecţie a copilului dacă există suspiciuni de afectare a stării emoţionale a copilului. Totodată, asistenţii sociali îi vor identifica pe copiii aflaţi în situaţii de risc de separare de familie, iar în cazurile în care se constată semne de abuz, neglijenţă sau exploatare, autorităţile competente vor iniţia procedurile prevăzute de lege.

 

Lasă un comentariu