Poluarea auto, scandal pe mapamond

Distribuie pe:

Noxele diesel sunt cancerigene. În România aproape o treime din cele aproximativ 7 milioane de automobile sunt diesel

Grupul Volkswagen (VW) a oprit vânzarea anumitor modele diesel în Statele Unite, în urma acuzaţiilor că a trişat în timpul testelor privind emisiile poluante ale acestora, iar, dacă grupul va fi găsit vinovat, riscă amenzi de până la 18 miliarde de dolari. Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) acuză grupul auto Volkswagen că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.

Scandalul readuce în discuţie nocivitatea noxele auto şi în primul rând, a celor diesel, mai ales având în vedere că, se pare, noxele emise de automobile sunt mult mai mari decât noxele declarate de constructorii auto.

În plus, suspiciunile încep să planeze şi asupra altor ţări şi mărci auto…

Pericolul diesel

În România aproape o treime din cele aproximativ 7 milioane de automobile sunt diesel (pe motorină). Conform informaţiilor primite de la Registrul Auto Român, la nivelul judeţului Mureş, procentul este chiar mai mare: „aproape 90.000 de automobile sunt diesel, din cele peste 240.000, cât sunt înregistrate în total".

Iar, studiile arată că noxele diesel sunt cancerigene. Franţa şi Norvegia sunt doar două dintre statele care au ajuns la concluzia că autovehiculele pe motorină sunt mai poluante decât cele cu motor pe benzină.

Emisiile maşinilor diesel nu sunt măsurate în trafic, ci în condiţii de laborator (unde sunt mult mai mici decât în condiţii de trafic), iar Uniunea Europeană vrea să schimbe asta: din 2017, emisiile maşinilor diesel ar putea fi măsurate pe stradă.

Înşelătoria…

Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. „Grupul auto german a instalat un dispozitiv software pentru a induce în eroare autorităţile americane în privinţa emisiilor poluante", a anunţat Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului.

Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3.

Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor, precizează EPA.

Şi în lume…

Scandalul generat de Volkswagen s-a extins deja în întreaga lume şi sunt vizate spre control şi alte mărci de automobile.

Astfel, guvernul de la Berlin a cerut luni constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare. „Aşteptăm informaţii fiabile din partea constructorilor de automobile, pentru ca autoritatea competentă (KBA) să poată verifica dacă manipulări comparabile au avut loc în Germania sau în Europa", a declarat Andreas Kübler, purtătorul de cuvânt al Ministerului german al Mediului.

Ministerul german al Transporturilor nu a putut confirma că în Germania sau în Europa nu există înşelătorii precum cele practicate de Volkswagen în Statele Unite.

De asemenea, guvernul sud-coreean a anunţat că va testa aproximativ 5.000 de modele VW Jetta, Golf şi Audi A3, fabricate în perioada 2014 - 2015. Investigaţia va fi extinsă la toate maşinile diesel germane dacă sunt găsite nereguli, au avertizat autorităţile de la Seul.

Şi Volkswagen Australia a contactat sediul central din Germania solicitând informaţii privind reacţia la scandalul din SUA şi dacă există posibilitatea ca şi maşinile vândute pe piaţa australiană să fie afectate. Departamentul de Infrastructură de la Canberra a anunţat că monitorizează evoluţiile şi a cerut Volkswagen Australia să clarifice dacă au fost instalate sisteme electronice speciale pentru evitarea standardelor referitoare la poluare, la maşinile vândute pe piaţa australiană.

Autoritatea Rutieră din Elveţia verifică dacă modelele diesel investigate în SUA au fost vândute şi pe piaţa elveţiană, rezultatele urmând să fie publicate în următoarele zile.

În plus, ministrul francez de Finanţe, Michel Sapin, a cerut o anchetă la nivelul UE privind scandalul Volkswagen, avertizând că şi producătorii auto francezi ar putea fi verificaţi. „Deşi ancheta ar urmă să se concentreze pe activitatea Volkswagen, cred că, pentru a reasigura cetăţenii, va trebui să verificăm şi producătorii auto francezi, dar nu am niciun motiv să cred că aceştia ar fi comis fraude", a apreciat oficialul francez.

Explicaţie foto: Suspiciunile „maşinilor mincinoase" încep să planeze şi asupra altor ţări şi mărci auto.

 

Lasă un comentariu