Comercianții, obligați să asigure peste jumătate din spații producătorilor români

Distribuie pe:

O inițiativă legislativă aflată spre dezbatere la Senat prevede obligarea comercianților de produse alimentare să asigure spații de expunere pentru produsele producătorilor români de minimum 50%, din care cel puțin 20% să fie alocate producătorilor locali.

Proiectul, inițiat de deputați liberali, modifică Legea 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare și propune: „Comercianții persoane fizice autorizate care desfășoară activități de comercializare pentru produse alimentare vor avea obligația ca, pentru produsele alimentare - lapte și produse lactate, carne și produse de carne, fructe, legume și produsele fabricate din acestea, panificație, patiserie și cofetărie, fabricate de către producători din România, să asigure spații de expunere și vânzare de cel puțin 50% din suprafața existentă folosită pentru comercializarea alimentelor. În acest sens, minim 20% din aceste spații să fie alocate către toți producătorii locali.

Serviciile, discounturile și alte obligații cerute de comercianți producătorilor români de produse alimentare nu vor putea depăși 5% din valoarea mărfurilor comercializate".

În expunerea de motive, se arată că aceste măsuri vor duce la sprijinirea accesului producătorilor români la marile lanțuri de retail, iar consumatorii vor beneficia, la rândul lor, de produse de calitate și proaspete.

„În România, în ciuda mai multor tentative ale asociațiilor de producători să impună un set de bune practici în relația cu retailerii, reglementările rămân stufoase și permisive. În condițiile în care aproximativ 1,6 milioane de români depind de veniturile din agricultură, iar agricultura contribuie doar cu aproximativ 4% la PIB, este evident că discrepanțele acestea sunt cauzate nu doar de cauze structurale, precum structura proprietății sau tehnologia utilizată, ci și de accesul la piețe de desfacere", mai argumentează inițiatorii, în expunerea de motive.

Lasă un comentariu