MEDIUL – FACTOR DE CONFORT PSIHIC

Distribuie pe:

Toţi suntem produsul mediului în care trăim. Anumite tipuri de cultură corporatistăşi, mai ales, ospitalitatea comercială ne transmit mesajul gesturilor de curtoazie socială - servirea zâmbitoare.

„A fost plăcerea mea" a devenit un motto al lanţului hotelier Ritz Carlton, unde angajaţii au învăţat mesajul de a-i servi cu plăcere pe clienţi, chiar dacă au o zi infernală. Clientul are întotdeauna dreptate - conform clişeului din branşă. Sau nu? Dacă eşti angajat în domeniul serviciilor şi trebuie să înghiţi tot timpul, fără să clipeşti, orice îţi pune sub nas publicul consumator, s-ar putea să constaţi că te determină să devii nemulţumit de munca pe care o faci, să te simţi foarte repede jignit sau să nutreşti sentimente ostile faţă de cei care s-au purtat urât cu tine. Mda, cine vorbea de „produsul unui mediu negativ"?

Tuturor ni se întâmplă să ne simţim abătuţi şi copleşiţi, pentru o vreme, de viaţa noastră sau de împrejurări. Atunci când stima de sine şi încrederea în forţele proprii încep să se clatine şi mai ales dacă aţi suferit o pierdere grea în viaţa dumneavoastră, poate părea mult mai greu să vă transformaţi sentimentele negative într-unele pozitive.

Luaţi-o cătinel, pentru a deveni mai încrezători în dumneavoastră, purtându-vă ca şi cum aţi fi deja siguri pe picioare. Acest lucru vă va împinge pe nesimţite dincolo de graniţa zonei de confort psihologic, simţindu-vă mult mai capabili şi mult mai puţin deprimaţi.

Lasă un comentariu