Autostrada Iași - Târgu-Mureș „nu este în cărți", deocamdată…

Ministerul de Finanțe a dat publicității, zilele trecute, bugetul Ministerului Transporturilor pe 2017, în cuprinsul căruia nu se regăsesc, printre priorități, construirea autostrăzilor Comarnic-Brașov și Iași -Târgu-Mureș, care i-ar scuti pe automobiliști de orele pierdute în trafic pe Valea Prahovei, respectiv ar lega Moldova la o rețea națională de autostrăzi și ar favoriza venirea investitorilor străini în zonă.

Printre proiectele prioritare ale Ministerului Transportrilor pentru 2017 și perspectiva 2018-2020, se numără continuarea lucrărilor la câteva autostrăzi în lucru, la care se adaugă autostrada Sibiu-Pitești. „Este vorba de autostrada Constanța-Nădlac, finalizarea autostrăzii Lugoj-Deva, finalizarea lucrărilor la autostrada Transilvania, autostrada Sibiu - Pitești, finalizarea autostrăzii Sebeș - Turda". La partea de infrastructură rutieră mai figurează: „realizarea coridoarelor de legătură cu autostrăzile, prin intermediul drumurilor europene și drumurilor expres și continuarea programului de construcție a variantelor de ocolire".

În ce privește Valea Prahovei, singurele referiri vizează centurile ocolitoare Comarnic, Câmpina și Bușteni, dar aceste proiecte sunt deocamdată blocate în diferite faze, cum ar fi licitații suspendate sau fără un câștigător desemnat.

În total, pentru perioada 2017-2020, Guvernul Grindeanu prevede cheltuieli de nouă miliarde de lei pentru autostrăzi și centuri însă, „de la sumele de pe hârtie până la cheltuirea banilor e cale lungă. Pentru a fi cheltuiți banii, trebuie făcute lucrările aferente de construire a autostrăzilor, în conformitate cu procedurile UE și cu contractele semnate. Or, o bună parte din proiectele din prezent sunt blocate parțial, lipsind autorizațiile de construire, exproprieri, avize de mediu, lucrări de proiectare etc.," arată specialiștii citați de economica.ro.

Lasă un comentariu