Pirateria în transporturile rutiere va fi stopată!

Distribuie pe:

Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, a iniţiat un proiect de ordonanţă de urgenţă (OUG) pentru eliminarea pirateriei din transporturile rutiere, astfel încât activităţile neautorizate de transport să fie sancţionate şi aplicaţiile de tip UBER sau ale altor platforme similare să fie obligate să se autorizeze şi să funcţioneze legal.

Pe baza acestei promisiuni, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) a decis să îşi amâne acţiunile de protest planificate pentru sfârşitul acestei luni (martie 2017).

„În cazul în care Executivul va ignora cerinţele noastre referitoare la obligarea intrării în legalitate a tuturor operatorilor de transport din ţară, vom organiza proteste după data de 16 aprilie 2017.

Domnul ministru Răzvan Cuc ne-a promis că va promova OUG pentru modificarea a două articole din Legea 38/2003, în aşa fel încât activităţile neautorizate de transport să fie sancţionate şi aplicaţiile de tip UBER sau ale altor platforme similare să fie obligate să se autorizeze încât să funcţioneze legal, dacă vor să îşi desfăşoare activitatea în România. Cât timp există o legislaţie naţională, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor, iar alţii să funcţioneze sfidând aceeaşi legislaţie, fără a fi sancţionaţi.

Atragem atenţia asupra faptului că haosul din piaţa trasporturilor pune în pericol investiţiile companiilor care respectă legea, deoarece fenomenul pirateriei a luat amploare în ultimul timp şi a preluat cea mai mare parte din piaţă. Prin eliminarea pirateriei, Guvernul va readuce situaţia din trasnporturi la normalitate, garantând investiţiile transportatorilor.

Cerem, de asemenea, eliminarea unei modificări legislative făcute de un deputat cu anumite interese ascunse care, în anul 2015, a reuşit să introducă o frază cu doi termeni-cheie, care modifică sensul iniţial al Legii 38, din 2003: permanent şi repetat. Aceşti doi termeni juridici, introduşi cu bună ştiinţă în textul legii, au făcut imposibilă acţiunea autorităţilor în sensul stopării fenomenului pirateriei şi, astfel, a luat amploare activitatea neautorizată, în defavoarea economiei româneşti şi a firmelor care respectă legea şi depun toate eforturile necesare pentru obţinerea autorizaţiilor.

Nu dorim eliminarea concurenţei, ci o concurenţă loială, în care toţi actorii pieţei să fie egali în faţa legilor statului român. Nu dorim un alt caz Bechtel în România, care să ne bage în faliment, la nivel de ţară. Piraţii din transporturi strică imaginea companiilor de taxi din România şi chiar imaginea României în lume", susţin reprezentanţii COTAR. 

Lasă un comentariu