GDPR... Știați că?

Distribuie pe:

Noul Regulament european privind protecția persoanelor fizice (GDPR) în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date va intra în vigoare la data de 25 mai 2018. Dar ce știm noi despre acest Regulament?

Unul dintre principiile legate de prelucrarea datelor cu caracter personal este transparența. În contextul GDPR, transparența presupune trei aspecte importante: furnizarea informației persoanelor vizate privind prelucrarea echitabilă a datelor personale ale acestora, modul în care operatorii de date comunică cu persoanele prin prisma drepturilor acestora prevăzute de GDPR și modul în care operatorii de date facilitează exercitarea drepturilor persoanelor vizate prevăzute de GDPR.

Potrivit articolului 12 al GDPR, transparența trebuie să existe la momentul colectării datelor, pe parcursul întregului proces cu persoana vizată, și, în anumite momente specifice, precum încălcarea securității datelor.

Dar ce înseamnă, la modul concret, transparența în cadrul GDPR? Potrivit noii reglementări, persoanele fizice trebuie să fie informate despre orice colectare, folosire sau procesare în orice alt mod a datelor cu caracter personal ale acestora. Mai mult decât atât, transparența presupune faptul ca orice informație privind prelucrarea datelor cu caracter personal să fie ușor accesibilă și pe înțelesul tuturor utilizatorilor serviciilor/bunurilor. De asemenea, operatorii de date au obligația de a-și dezvălui identitatea în fața persoanelor vizate, precum și a le comunica scopul prelucrării datelor.

Exemplu

Orice organizație care administrează un site web trebuie să publice o notificare privind confidențialitatea pe acel site web. Un link către această notificare privind confidențialitatea trebuie să fie clar vizibil pe fiecare pagină a site-ului sub o denumire comună (cum ar fi „Confidențialitate", „Politică de Confidențialitate" sau „Notificare privind Protecția Datelor"). Poziționarea într-un anumit mod sau folosirea unor culori care fac ca textul sau link-ul să fie mai puțin vizibil, sau mai greu de găsit pe site-ul web, nu se consideră a fi ușor accesibile. Pentru aplicații, informația necesară ar trebui, de asemenea, să fie pusă la dispoziție de către magazinul online, înainte de descărcare. Odată fiind instalată aplicația, informația nu trebuie să fie mai îndepărtată decât la „două atingeri".

Lasă un comentariu