Proiect controversat: O MAŞINĂ SECOND-HAND, LA 2 ANI, PENTRU FOLOSINŢĂ PROPRIE!

Distribuie pe:

La secretariatul Senatului, a fost depus un proiect de modificare a Codului Fiscal, iniţiat de mai mulţi parlamentari PSD, care impune restricţii privind comercializarea maşinilor second-hand.

În nota de fundamentare, iniţiatorii susţin că în România există prea multe maşini second-hand, iar comercializarea acestora de către persoanele fizice şi juridice s-a făcut fără achitarea TVA-ului şi a impozitului aferent, plus că o mare parte dintre aceste operaţiuni nu sunt înregistrate în evidenţele contabile ale companiilor.

„În ultimii ani, România se confruntă cu o creştere explozivă a înregistrărilor de maşini second-hand, fapt ce a dus la o îmbătrânire a parcului auto naţional, cu mult peste media UE, şi la o poluare fonică şi de mediu pentru cetăţenii României.

Conform statisticilor, în primele 8 luni ale anului trecut, au fost înmatriculate aproximativ 340.000 de maşini second-hand, 71% dintre acestea având peste 10 ani vechime", se arată în nota de fundamentare.

Proiectul de act normativ propune ca, în viitor, comercializarea autovehiculelor second-hand achiziţionate din afara ţării şi revândute în România să se facă doar de către persoanele juridice, iar persoanele fizice să aibă dreptul să achiziţioneze doar o dată la doi ani un singur autovehicul second-hand pentru folosinţă proprie.

În plus, se urmăreşte o colectare mai eficientă a impozitelor la bugetul de stat şi eliminarea operaţiunilor comerciale nefiscalizate de autovehicule second-hand achiziţionate în spaţiul intracomunitar şi revândute în România.

Însă, Asociaţia Civicus România consideră că acest proiect introduce o discriminare evidentă a cetăţenilor români faţă de ceilalţi cetăţeni europeni, existând potenţialul unor sancţiuni, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul taxei de mediu şi a timbrului de mediu.

Pe de altă parte, asociaţia susţine că s-ar impune o limitare evidentă în ceea ce priveşte achiziţionarea de autovehicule second-hand între cetăţenii români, întrebându-se ce o să facă cetăţenii care doresc să îşi vândă autovehiculul în cazul în care ceilalţi cetăţeni nu mai au dreptul să îl cumpere.

„Doreşte legiuitorul să introducă un monopol în favoarea unor firme private? Legiuitorul îi reprezintă pe cetăţenii care l-au votat sau pe producătorii de autovehicule noi şi pe firmele care doresc monopolul comerţului cu autovehicule second-hand?", se întreabă Asociaţia Civicus.

 

Lasă un comentariu