Alimente-medicament - Mărul

Cultivat mai întâi în Asia Mică și în Caucaz. Mărul a ajuns în Egipt și în Palestina, unde este atestat încă din anul 1000 î.H., iar de aici în Grecia și la Roma.

Compoziție chimică:

Mărul, ca fruct, conține, în funcție de soi sau varietate, 83-93% apă, 7-16% zaharuri reducătoare, celuloză (în coajă), o sursă bogată de substanțe fitochimice, cum ar fi antioxidanți fenolici (acidul clorogenic și catechina), carotenoidele cum ar fi beta-carotenul și flavonoizi, inclusiv quercitina (care pot juca un rol important în lupta împotriva cancerului și a bolilor de inimă), săruri de Ca, Na, Fe, K. Vitamine cum ar fi A, B1, B2, B3, B5, B8, C, fibre solubile și insolubile.

Avantaje pentru sănătate

Sănătatea inimii:

Cercetătorii au descoperit că pentru fiecare 10 grame de fibre introduse în dietă, proporția scăderii riscului bolilor de inimă scade cu 14%.

Cancer:

Cercetările efectuate asupra țesutului uman au relevat că merele au protejat celulele, prin oprirea semnalelor ce determină formarea celulelor canceroase. Un alt studiu, asupra celulelor umane afectate de cancer de colon, a arătat că flavonoizii, asociați cu merele, au anihilat dezvoltarea și răspândirea celulelor canceroase.

Scăderea în greutate:

Un studiu efectuat la Universitatea de Stat din Rio de Janeiro a descoperit că femeile supraponderale care au introdus în dietă trei mere pe zi au slăbit mai mult decât femeile care nu au consumat mere.

Sursă de potasiu:

Intervine în reglarea tensiuni arteriale și funcționarea neuronilor.

Corector de aciditate:

Cu condiția să fie mâncat între mese, mărul combate aciditatea.

Antioxidant:

100 g de mere necurățate de coajă au un potențial antioxidant apreciabil echivalent cu 1,5 g de vitamina C.

Beneficii nutriționale

Un măr acoperă 25% din necesarul zilnic de vitamina C și este sățios.

a) Utilizare:

Faceți toamna un stoc de mere din soiul preferat, cumpărate sau culese de la un producător bio. Merele trebuie să fie tari și să nu aibă coaja pătată.

b) Cum le consumăm:

Întregi, cu tot cu coajă. Mâncați zilnic mai multe mere, între mese sau înainte de culcare. Pentru a da un gust plăcut compotului de mere cu zahăr de calitate, adăugați la începutul fierberii, sucul unei jumătăți de lămâie. Merele pot fi folosite pentru plăcintă, turte sau sub formă de pastă în sosul de mere. Menționăm aici și oțetul de mere ce poate fi asociat cu mierea.

 

Lasă un comentariu