Simplificarea procedurilor de achiziție din Programul pentru școli

De la intrarea în vigoare a Ordonanței Guvernului nr. 13/2017, autoritățile responsabile pentru implementarea Programului pentru școli au fost consiliile județene și consiliile locale ale sectoarelor Municipiului București.

Ulterior adoptării Legii nr. 55/2018 pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participării României la Programul pentru școli al Uniunii Europene, exista posibilitatea legală ca și consiliile locale ale comunelor, orașelor și municipiilor să organizeze și să deruleze procedurile de atribuire a contractelor pentru achiziția produselor aferente programului.

Prin urmare, s-a impus necesitatea completării Ordonanței Guvernului nr. 13/2017 cu prevederi clare privind repartizarea sumelor de la nivel județean la nivel local, întrucât consiliile locale ale comunelor, orașelor și municipiilor sunt, în prezent, în imposibilitatea derulării programului în școlile de pe raza lor teritorială.

În ședință de Guvern a fost adoptată, recent, completarea Ordonanței Guvernului nr. 13/2017 privind aprobarea participării României la ,,Programul pentru școli” al Uniunii Europene. S-a reglementat astfel modul de asigurare a sursei financiare bugetare în cazul aplicării programului la nivel local (comune, orașe și municipii), informează Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

Lasă un comentariu