E BINE CĂ MODERNIZAREA CĂII FERATE PRINDE VITEZĂ!

Distribuie pe:

Nu cu mult timp în urmă, am publicat un editorial cu titlul: “Se modernizează calea ferată!”. De atunci, lucrările au avansat destul de mult, motiv pentru care revenim cu noile date petrecute pe șantierele în discuție. Lucrările de modernizare au avansat mult pe Coridorul IV Pan-European. Mai concret, pe cei 140 de kilometri de cale ferată, între Simeria și Arad. Firmele care lucrează pe secțiunea celor 140 de kilometri de modernizare a căii ferate se află în grafic. Pe secțiunea kilometrul 614 - Gurasada - Simeria (141,17 kilometri), contractele semnate anul trecut pentru cele patru loturi de lucrări au o valoare de circa 7,5 miliarde de lei, primele două contracte au fost semnate încă din anul 2017 pentru reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan-European, lucrări în valoare de circa 3,45 miliarde de lei. Pentru lotul 1, kilometrul 614 - Cap y Mureș Bârzava, contractul de modernizare este de 1,689 miliarde de lei, iar pentru sectorul Bârzava - Cap y Ilteu, valoarea lucrărilor este de 1,763 miliarde de lei. Perioada de finalizare a lucrărilor este prevăzută pentru anul 2020. La solicitarea revistei Capital, Compania de Căi Ferate CFR a răspuns că lucrările pe secțiunea kilometrul 614 - Gurasada - Simeria sunt în stadiul de implementare, pentru că noul amplasament al căii ferate se află în imediata apropiere a albiei râului Mureș, încât trebuie să se execute lucrări de terasamente, care constau în consolidarea terenului de fundație și de apărare a malurilor.

Pe porțiunea dintre Sighișoara - Simeria, lucrările de modernizare aflate în execuție sunt schimbarea liniilor, realizarea de peroane, instalații de siguranță și dirijare a traficului, gări, puncte de oprire, poduri, podețe, tuneluri, pasaje pietonale, treceri la nivel și substații de tracțiune. Scopul acestor lucrări este de îmbunătățire a calității transportului feroviar pe Coridorul IV Pan-European, creșterea vitezei de circulație la 160 kilometri/oră pentru trenurile de călători și la 120 de kilometri/oră pentru trenurile de marfă și introducerea sistemului de semnalizare de ultimă generație ERTMS/ETCS Nivel 2.

Executarea lucrărilor de modernizare între Simeria și Sighișoara (aproximativ 144 kilometri) au ca obiectiv general asigurarea interoperabilității infrastructurii și a suprastructurii feroviare, de-a lungul Coridorului Rin-Dunăre (ramura nordică), îmbunătățirea calității transportului feroviar și sporirea vitezei de circulație.

Principalele beneficii ale proiectelor de modernizare a căii ferate, în zona menționată a țării, pe lângă creșterea vitezei de circulație a trenurilor de călători și mărfuri, se realizează și interconectarea sistemelor de trafic aplicabile în România, cu sistemele europene, precum și asigurarea unor condiții optime pentru călători în stațiile de cale ferată. Prin înfăptuirea celor patru proiecte pentru modernizarea Coridorului IV feroviar, între Simeria și Sighișoara, și frontiera cu Ungaria, Ministrul Transporturilor, prin CFR, rezolvă în zona Nord-Vestului țării problemele cronice din structura căilor de rulare a trenurilor.

Dacă se va moderniza și parcul de locomotive și vagoane, se vor elimina evenimentele neplăcute și periculoase ce se mai întâmplă în circulația trenurilor în prezent, între care și restricționarea vitezei, în multe zone, până la 30 kilometri/oră.

În sfârșit, guvernul României răspunde prin fapte guvernului țării vecine - Ungaria, care ne solicită să modernizăm căile ferate și să extindem construcția de autostrăzi, care să facă legătura rapidă cu Centrul și Vestul Europei, în folosul comerțului și al turismului dintre Estul și Vestul Europei, în avantajul tuturor. Vecinii noștri, în decembrie anul trecut, ne-au luat-o înainte, prin punerea în circulație a trenului de persoane, de mare viteză - “Transilvania”, Cluj-Napoca - Budapesta - Viena, care parcurge distanța de 671 de kilometri, între Cluj-Napoca - Viena, în 10 ore. Fapta vecinilor noștri a avut efect asupra Ministerului Transporturilor din România, în privința demarării de proiecte de modernizare a infrastructurii feroviare și rutiere - auto - spre înlesnirea legăturilor cu Vestul Europei, și mai ales a Vestului țării noastre.

 

Lasă un comentariu