PROIECT: ANGAJĂRI MAI UȘOARE PENTRU FUNCȚIONARII PLĂTIȚI DIN BANI PUBLICI

Distribuie pe:

Ministerul Muncii și Justiției Sociale (MMJS) propune modificarea legislației în vigoare, astfel încât angajarea personalului plătit din bani publici să se facă mult mai ușor, într-un timp mai scurt și cu cât mai puține documente.

Astfel, prin modificările propuse, se vizează reducerea timpului necesar ocupării prin concurs a unui post de natură contractuală, vacant sau temporar vacant, din cadrul instituțiilor sau autorităților publice.

Proiectul prevede și obligativitatea publicării într-un cotidian de largă circulație a posturilor vacante, facilitând astfel accesul persoanelor din toate zonele țării la informația referitoare la organizarea concursului, prin centralizarea pe site-ul posturi.gov.ro a anunțurilor privind scoaterea la concurs a tuturor posturilor din administrație, atât cele referitoare la funcțiile publice, cât și a celor contractuale.

De asemenea, în sarcina instituțiilor care au pagină de internet, se impune să publice pe aceasta, în cadrul unei secțiuni special create pentru concursuri, anunțurile privind organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante, anunțurile referitoare la examenele de promovare, precum și rezultatele finale ale acestor concursuri, facilitând astfel accesul la informație și asigurând o mai mare transparentă a acestora.

În plus, instituțiile și autoritățile publice care organizează concursuri pentru ocuparea posturilor contractuale vacante sau temporar vacante trebuie să transmită documentele aferente acestor concursuri pe e-mail-ul posturi@gov.ro, în vederea publicării acestora pe portalul posturi.gov.ro.

Totodată, se are în vedere eliminarea obligativității existenței la dosarul de concurs a copiilor legalizate ale documentelor necesare pentru înscriere a candidaților, precum și a cazierului judiciar.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere, caz în care candidatul declarat admis la selecția dosarelor și care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de data și ora organizării interviului, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

În situația în care candidatul solicită expres la înscrierea la concurs preluarea informațiilor direct de la autoritatea sau instituția publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii.

De asemenea, se propune acordarea unei indemnizații membrilor comisiei de concurs și secretarilor acesteia, în procent de 10% din salariul minim brut pe țară garantat în plată, pentru a nu exista discriminări față de procedura de acordare a acestei indemnizații în cazul desfășurării concursurilor de ocupare a funcțiilor publice.

În prezent, cazierul judiciar se obține de la poliție, în urma depunerii unei cereri. Un certificat de cazier judiciar e un document eliberat de autorități persoanelor și care cuprinde situația judiciară a acestora.

În cazierul judiciar sunt trecute, după caz, condamnările sau alte măsuri cu caracter penal, procesual-penal sau administrativ, însă nu se înscriu sancțiunile penale pronunțate pentru fapte săvârșite în timpul minorității, măsurile de siguranță luate fără aplicarea unei pedepse, cu excepția internării medicale și a interzicerii ocupării unei funcții sau a exercitării unei profesii, datele referitoare la persoanele față de care s-a dispus punerea în mișcare a acțiunii penale sau față de care a fost luată una dintre măsurile preventive prevăzute de Codul de procedură penală.

***

Propunerile, sugestiile și opiniile cu privire la acest proiect de act normativ pot fi transmise la adresa de e-mail dezbateri@mmuncii.gov.ro, în termen de 10 zile calendaristice de la data publicării pe site, respectiv până la data de 4 august 2019.

Lasă un comentariu