AUTOSTRADA TÂRGU-MUREȘ - OGRA - TURDA, PRINTRE CELE MAI MARI PROIECTE DE INFRASTRUCTURĂ FINANȚATE DIN FONDURI EUROPENE

Distribuie pe:

România a absorbit 2,3 miliarde de euro din cele 9,2 mld. euro de fonduri UE alocate pentru proiecte de infrastructură mare prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, atingând un nivel al absorbției de 25%.

POIM finanțează activități din patru sectoare: infrastructura de transport, protecția mediului, managementul riscurilor și adaptarea la schimbările climatice, energie și eficiență energetică.

Șapte dintre cele zece cele mai mari proiecte de infrastructură finanțate prin fonduri europene sunt în Transilvania.

Printre cele mai mari zece proiecte de infrastructură după valoarea rambursată, la nivel național, sunt cele pentru construcția tronsonului de cale ferată Frontiera Curtici - Simeria (1,7 mld lei), construcția autostrăzii Sebeș - Turda (892 mil. lei), construcția autostrăzii Lugoj - Deva, loturile 2, 3 și 4 (852 mil. lei), construcția magistralei 5 a Metrorex (781 mil. lei), construcția Autostrăzii Târgu-Mureș - Ogra - Câmpia Turzii (712 mil. lei), reabilitarea tronsonului Simeria - Coșlariu (692 mil. lei), reabilitarea tronsonului Sighișoara - Coșlariu (606 mil. lei) și construcția autostrăzii Cluj Vest (Gilău) - Nădășelu (273 mil. lei).

Dintre cele mai mari zece proiecte de infrastructură finanțate în actualul program, fondurile europene accesate pentru reabilitarea tronsoanelor de cale ferată însumează aproximativ 3 mld. de euro. Restul proiectelor din top 10 se apropie de o valoare de 4 mld. de euro.

În prezent, în România se poate circula pe calea ferată cu 160 km/h pe numai 3,8% din rețea. Viteza medie la nivel național pe calea ferată este de 42 km/h pentru trenurile pentru pasageri și 15 km/h pentru cele de marfă. (sursa și foto - zf.ro)

Lasă un comentariu