EUROPALIA - UN DUO DE MARE CLASĂ

Distribuie pe:

Recitalul de violoncel al tânărului muzician Valentin Răduțiu, acompaniat de cunoscutul pianist suedez Per Rundberg, va avea loc pe 27 octombrie 2019, de la ora 11.00, la Palatul BOZAR, de la Bruxelles, în cadrul Festivalului EUROPALIA România. Sonata nr. 1 în Mi Minor op. 38 pentru violoncel și pian, de Johannes Brahms, și Sonata nr. 2 în Do Major pentru violoncel și pian, de George Enescu, vor face parte din program.

German cu origini clujene, Valentin Răduțiu este dovada clară că rigoarea nemțească și cumpătarea ardelenească sunt rețeta sigură pentru succes: în 2012, Valentin Răduțiu a câștigat Premiul al doilea la Concursul Internațional „Enescu" din București. Apreciat în presa internațională pentru „tonul masculin strălucitor, distinctiv și interesant" și considerat drept „unul dintre cei mai buni violonceliști ai timpul nostru", potrivit publicației „Süddeutsche Zeitung", artistul român este primul violoncelist care a înregistrat, alături de pianistul Per Rundberg, integrala Sonatelor pentru pian și violoncel de George Enescu.

„Sunt onorat de invitația de a face parte din programul ales al Festivalului EUROPALIA 2019 și sunt deosebit de bucuros să concertez în contexte asociate culturii românești. Este cu atât mai mare plăcerea să susțin două concerte, în cadrul EUROPALIA: am fost și în concertul de deschidere a Festivalului, pe 1 octombrie, alături de renumitul ansamblu RaRo-SoNoRo, avându-i alături pe artiștii Diana Kettler, Răzvan Popovici și Erik Schumann. Povestesc străinilor mereu, cu mult entuziasm și mândrie, despre activitatea bogată a institutelor culturale românești răspândite în atâtea țări. Pentru mine va fi o premieră să cânt, pe 27 octombrie, la BOZAR, deși am fost de multe ori la Bruxelles", spune violoncelistul Valentin Răduțiu.

„Nu mi-aș fi putut imagina un concert în cadrul ediției românești a EUROPALIA, în cadrul sărbătorii culturii românești, fără muzica lui Enescu. Nu reușesc să nu vorbesc la superlativ despre Enescu și această Sonată pentru violoncel, pe care am cântat-o de câteva zeci de ori, dar niciodată nu m-a plicitisit o secundă. Are o delicatețe și un rafinament sublim, este plină de emoție și sentiment, fără să fie vreodată patetică sau dulceagă. Și o anumită clipă, la sfârșitul părții lenți, este una dintre momentele mele favorite din toate sonatele de violoncel. În cuvinte, nu se poate descrie, oricum. Poate, doar în necuvintele lui Nichita Stănescu: ochiul călcâiului care plânge. Veniți și ascultați acest concert!", ne îndeamnă artistul român.

Lasă un comentariu