MĂSURI PENTRU ÎMBUNĂTĂȚIREA ACTIVITĂȚII AFERENTE NUMĂRULUI UNIC DE URGENȚĂ 112

Distribuie pe:

Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), administratorul Sistemului național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU), a informat ieri că, în ultimele trei luni, a luat măsuri de ordin legislativ, tehnic și operațional pentru eficientizarea activităților aferente numărului unic de urgență 112.

Potrivit unui comunicat de presă al STS, au fost elaborate și adoptate modificări legislative necesare implementării tehnologiei AML, scurtării timpilor de intervenție, identificării facile

a apelantului și reducerii numărului de apeluri non-urgente.

Concomitent cu aceste măsuri, pentru îmbunătățirea cooperării dintre operatorii 112 ai STS și dispecerii agențiilor specializate de intervenție - ISU, SMURD, Ambulanță, Poliție, Jandarmerie, Salvamont etc., metodologia în domeniu și procedurile de lucru conexe sunt “în plin proces” de modificare și actualizare, în conformitate cu cerințele actuale privind gestionarea situațiilor de urgență în cadrul SNUAU, a precizat STS.

Conform sursei citate, din punct de vedere tehnic, specialiștii STS au finalizat activitățile de consolidare a arhitecturii de sistem pentru componenta software, în concordanță cu detaliile de implementare a tehnologiei AML, urmând ca, în perioada următoare, să se desfășoare și teste preliminare pentru operaționalizarea transmiterii informației de localizare. În paralel cu aceste demersuri, au fost desfășurate activități de identificare a elementelor de infrastructură și a lucrărilor necesare pentru operaționalizarea dispeceratelor unice.

În plan operațional, personalul centrelor unice pentru apeluri de urgență a fost reinstruit prin intermediul unor programe și cursuri dedicate creșterii competențelor de comunicare și scăderii vulnerabilității emoționale, a indicat STS. Cu sprijin specializat, operatorii 112 au beneficiat de consiliere psihologică, cu rol de creștere a rezistenței la situații de stres accentuat.

Totodată, s-au luat măsuri pentru intensificarea analizei modului de operare a serviciilor furnizate de operatorii 112, prilej cu care a fost efectuat un nou set de testări psihologice. În acest moment, în urma îndeplinirii tuturor cerințelor necesare, Serviciul de urgență 112 a fost certificat conform ISO:9001/2015 din punct de vedere al asigurării managementului calității, a mai informat comunicatul STS.

Serviciul de Telecomunicații Speciale derulează, la nivelul întregii țări, campanii de promovare a aplicației APEL 112 și de conștientizare a apelării responsabile a numărului unic de urgență.

 

Lasă un comentariu