IMPORTANT! DIN 15 MAI, NOI REGLEMENTĂRI PRIVIND ACORDAREA AJUTORULUI DE DECES

Doamna Eugenia Neagoe, director executiv al Casei Județene de Pensii Mureș, ne informează că, ajutorul de deces se acordă și pentru persoanele decedate în perioada stării de urgență, respectiv 16 martie - 14 aprilie, inclusiv.

Este vorba despre persoanele care au făcut parte din următoarele categorii: au avut calitatea de asigurați ai sistemului public de pensii în ultima lună calendaristică anterioară stării de urgență, respectiv luna februarie 2020, indiferent de stagiul de cotizare realizat în luna februarie, ori s-au aflat în concediu pentru creșterea copilului până la împlinirea vârstei de 2 ani, respectiv până la 7 ani în cazul copilului cu handicap, sau al unui membru de familie al acestor persoane dacă anterior intrării în concediu persoanele în cauză erau asigurate obligatoriu și dacă raportul de muncă cu angajatorul a fost suspendat.

“În conformitate cu dispozițiile art. 57 din OUG nr. 70/2020, pe durata stării de urgență, cât și ulterior acesteia, pe o perioadă de 6 luni, respectiv 15 mai - 15 noiembrie 2020, ajutorul de deces se va acorda pe baza extrasului pentru uz oficial, iar potrivit dispozițiilor art. 1 alin. (3) din OUG nr. 70/2020, se menține transmiterea documentelor prin poșta electronică”, a precizat doamna Eugenia Neagoe. (L.P.)

 

Lasă un comentariu