SESIZĂRI PRIMITE LA REDACȚIE - FĂRĂ TON, LA ROMTELECOM SAU... TELEKOM

Distribuie pe:

În urmă cu câteva zile ne-a contactat telefonic o doamnă aflată, acum, în pensie. Sesizarea pe care ne-a făcut-o este legată de faptul că fiind abonată la Romtelecom (Telekom), de șapte luni încoace nu are ton la telefonul fix, dar plătește lunar un abonament cuprins între 30-32 lei. De vreme ce nu se poate folosi de telefonul fix, a fost nevoită să-și cumpere un telefon mobil. Ne-a relatat în continuare că, cu toate că a făcut mai multe sesizări legate de problema cu care se confruntă, nu s-a interesat nimeni de problemă și nu s-a rezolvat nimic. Cu toate acestea, dânsa plătește lunar un abonament pentru telefonul de care nu se poate folosi.

UN SCURT ISTORIC

Să ne amintim că înainte de anul 1990 erau doar telefoane fixe, iar singura firmă care asigura serviciile de telefonie era o singură societate, cu denumirea “PTTR”. În legătură cu telefonia, Wikipedia ne spune că prima linie telefonică a fost instalată în Transilvania în anul 1881, iar după doi ani, la București. Acum, în anul 2020 o societate de telefonie nu poate rezolva, în șapte luni, un post telefonic deranjat. Să mai adăugăm ceva. Dacă ai dorit să ai instalat în casă un telefon fix, trebuia să depui o cere la PTTR. Dacă nu făceai parte din suprastructurile societății, nu aveai nici pile, conform procedurilor, aveai de așteptat multă vreme pentru a ți se instala telefonul.

LA CONVORBIRE TELEFONICĂ

Având o convorbire telefonică cu doamna care a reclamat situația, nefirească, în care se află, este vorba despre doamna Letiția Pop, din Târgu-Mureș, și care a lucrat până la pensionare în telecomunicații, i-am solicitat câteva date minime, precum: numărul și data contractului semnat cu firma de telefonie, durata de valabilitate a contractului și alte câteva clauze cuprinse în contract. Mi-a transmis că, de fapt, nu deține un act cu titlu de “contract”. Deține un act, fără număr de înregistrare, din data de 20 februarie 2019, dar fără termen de expirare, sau valabilitate. I s-au dat impulsuri în termen nelimitat pentru convorbirile de acasă și nu are internet inclus. Acel act, afirmă domnia-sa, este semnat de o persoană care și-a trecut și numărul de telefon fix. Reclamanta mai afirmă că, conform legii, fiind văduvă după soțul refugiat, ar trebui să beneficieze de gratuitate. Verificând unele afirmații ale reclamantei, apelând numărul de telefon fix, care, se pare că este deranjat, face apel, dar nu răspunde nimeni. Se pare că este o problemă tehnică, de aparat, sau de rețea. Am încercat să contactez și persoana care a întocmit actul cu clienta Romtelecom, dar nu a răspuns la apel. Drept consecință:

CE AR FI DE FĂCUT?

De la Telekom România avem câteva numere unde pot fi anunțate diferite probleme: 1234 / 0766.12.12.34 - apel gratuit din rețeaua Telekom Romania și Telekom Romania Mobile; 021.404.1234 sau 0766.12.1234 - tarif normal pentru apelurile din rețelele naționale. Adresă poștală: Telekom Romania Communications S.A. Piața Presei Libere nr. 3-5, Clădirea City Gate, Turnul de Nord, et. 7-18, Sector 1, 013702, București. În caz că nu se rezolvă nimic, pasul următor ar fi de a reclama la Protecția Consumatorilor.

Lasă un comentariu