POLITICĂ ECONOMICĂ DEFICITARĂ LA TÂRGU-MUREȘ

Distribuie pe:

Este de neimaginat ce manevre economice se fac, conștient sau nu, cert este că politicile economice postdecembriste din țara noastră parcă vor să ne demonstreze cât de sadici putem fi. Un exemplu grăitor îl avem cu prilejul deschiderii unui nou magazin Carrefour la Târgu-Mureș. În loc de a fi promovate produsele alimentare românești, cu preponderență cele din județul Mureș, noul magazin promovează produsele ungurești. Se pare că nu le ajunge rețeaua de magazine Merkur, cu produse exclusiv ungurești. Se spune că unde-i lege, nu-i tocmeală. Dar unde legea este întocmită la modul superlativ de prostește, fluierăm a pagubă și ne mirăm că economia românească este în cădere liberă. Față de această inițiativă de a deschide un magazin, doldora de produse ungurești, un târgumureșean a sesizat aspectul la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, sesizare înregistrată cu numărul 2662, din 7 iulie 2020, la care a primit următorul răspuns: “...În conformitate cu art. 8, alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 27/2002 și în temeiul art. 9 din O.G. nr. 21/1992 privind protecția consumatorilor, vă comunicăm că aceasta a fost soluționată ca fiind întemeiată. În urma cercetării aspectelor reclamate s-au constatat următoarele:

La data controlului, berea Csokisör și Csikibama erau promovate ca și produse ungurești, deși sunt produse de către SC LIXID PROJECT SRL din Sânsimion, județul Harghita, România. În timpul controlului s-a remediat deficiența. Referitor la promovarea produselor ungurești în detrimentul produselor românești, nu se poate aplica legislația protecției consumatorilor pentru a interzice acest lucru. Vă mulțumim pentru încrederea acordată instituției noastre. Vă garantăm că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor supraveghează permanent piața și se asigură de respectarea drepturilor fundamentale ale consumatorilor”. Semnează comisar-șef adjunct, dr. ing. Todoran Liviu Emil Nicu, și comisar Cozma Adriana.

Este un argument în plus că trebuie luate măsuri ferme pentru protejarea producției autohtone, iar importurile mărfurilor care sunt produse și în România să fie strict limitate. În cazul produselor agroalimentare n-ar trebui să se permită mai mult de 25% mărfuri de import, în niciun magazin. Ce-i drept, unele magazine promovează mărfuri străine cum ar fi “Săptămâna italiană”, germană, franceză engleză și așa mai departe.

 

Lasă un comentariu