ÎN PANDEMIE, TINERII ROMÂNI AU DEVENIT MAI CONȘTIENȚI DE VALOAREA BANULUI MUNCIT!

Distribuie pe:

Comportamentul de consum al tinerilor din generația Z (adică al tinerilor născuți după anul 1996) s-a schimbat radical în perioada stării de urgență și după aceasta. La fel s-a schimbat și atitudinea lor față de bani, arată un studiu efectuat e Insights PulzeZ, citat de adevarul.ro.

Au renunțat la distracție, dar și la cărți...

Potrivit studiului, comportamentul de consum al tinerilor a determinat o relocare a veniturilor în perioadă stării de urgență, ca o consecință firească a limitărilor din acea perioadă.

Astfel, tinerii au renunțat la distracție, și-au făcut cumpărăturile online și au devenit mai conștiincioși cu gestionarea banilor. Din punct de vedere psihologic, creșterea consumului de produse precum dulciuri și snacksuri sau jocuri a fost justificată în condiții de restricții externe, aceasta fiind considerată o soluție pentru reducerea nivelului de stres.

Peste 40% dintre respondenții studiului au renunțat, în perioada stării de urgență, la achiziția de pachete de călătorii, echipamente sportive, produse IT&C și gadget-uri, dar și la mâncarea comandată de pe platformele de delivery, îndreptându-și atenția cu prioritate către produse sanitare și de igienă personală, aceasta reflectând interesul și grija pe care au avut-o pentru sănătate și siguranță. Între 20% - 30% dintre tineri au renunțat la distracție (Netflix, jocuri online, etc.), dar și la cărți, audibooks sau cursuri online...

Întrebați despre produsele pe care le achiziționează, 46% dintre tinerii români au declarat că, în decizia lor de cumpărare, contează proveniența locală a ingredientelor (produsele Made in Ro), iar pentru peste 60% dintre tineri contează ca produsul să fie sustenabil.

Demersuri pentru a câștiga mai mulți bani

Perspectiva de cetățean global și grija față de planetă este reflectată prin interesul a 68% dintre tineri față de produsele eco-friendly.

Pandemia a forțat creșterea cumpărăturilor online, perioada prin care trecem a schimbat comportamentul general de cumpărare al românilor, orientându-l spre online. Aceeași tendință a apărut și în studiul Insights PulseZ, 1 din 3 tineri români manifestându-și interesul de a cumpăra online în perioada următoare.

Percepția și atitudinea tinerilor față de bani este relativ echilibrată, 1 din 2 intenționând să fie mai atent la cheltuieli, să economisească mai mult, în timp ce doar 1 din 3 tineri intenționează să facă demersuri pentru a câștiga mai mulți bani.

În ceea ce privește modalitatea de plată, în perioada stării de urgență #staiacasă, tinerii și-au declarat preferința pentru plățile online, peste 50% dintre ei efectuând un maximum 4 tranzacții pe săptămână.

Nevoile generației Z

Conform realizatorilor, studiul Insights PulseZ este un barometru național, menit să radiografieze modul în care tinerii se poziționează față de provocările acestei perioade de criză din sănătate și economie, oferind o bază excelentă de analiză decidenților din business.

În același timp, studiul ajută organizațiile care lucrează cu tineri să înțeleagă mai bine care sunt nevoile și motivațiile generației Z. Informațiile obținute permit dezvoltarea și adaptarea programelor conform nevoilor actuale și, totodată, permit companiilor care au tineri din generația Z, angajați sau clienți, să le înțeleagă mai bine comportamentele de consum.

***          

Cercetarea Insights PulseZ a fost realizată pe un eșantion de 1.115 tineri cu vârsta între 16 și 24 de ani, reprezentativ la nivel național din punct de vedere al distribuției pe sexe, regiuni și mediul urban-rural.

 

Lasă un comentariu