ROMÂNII ȘI... INFIDELITATEA FINANCIARĂ!

Distribuie pe:

Primul studiu din România despre infidelitatea financiară, realizat de compania de cercetare de piață Novel Research (la inițiativa Provident), relevă faptul că românii, indiferent de sex, ascund în mod constant unele cheltuieli pe care le fac, cei mai predispuși la acest gest fiind bărbații.

Studiul arată că, deși aproape 85% dintre cuplurile din România își pun laolaltă veniturile lunare, când vine vorba despre cheltuieli secrete, motivul indicat de majoritatea (56%) este acela că erau nesemnificative.

Aproape două treimi dintre românii cu vârsta până în 40 de ani și care sunt într-o relație au cheltuit cel puțin o dată în ultimul an bani fără știrea partenerului. Astfel, 6 din 10 bărbați au răspuns afirmativ la întrebarea dacă au cheltuit bani fără știrea partenerului în ultimul an, dar și aproape jumătate dintre femei s-au dovedit a fi infidele financiar.

Un alt motiv care îi determină pe români să nu împărtășească anumite cheltuieli cu partenerul este chiar teama de acesta sau, mai bine-zis, teama că partenerul nu ar aproba cheltuiala secretă, 23% dintre respondenți justificându-și astfel infidelitatea financiară.

Tot teama, dar de data aceasta de ceartă sau chiar de despărțire, îi determină pe 13% dintre români să își ascundă cheltuielile de partener. De asemenea, orgoliul este decizional în cheltuirea banilor proprii și aproape 18% dintre români cred că ceea ce fac cu banii este treaba lor și nu trebuie să dea socoteală nimănui.

Cheltuielile făcute pe ascuns au și un punct comun: atât bărbații, cât și femeile spun că, în majoritatea cazurilor (24%), au cumpărat diferite cadouri. Însă lucrurile se schimbă cu restul clasamentului infidelității financiare.

Bărbații admit că au cheltuit bani fără știrea partenerei pe alcool și țigări, electronice și electrocasnice, ieșiri în oraș și jocuri de noroc sau video, în timp ce femeile au fost mai înclinate să înșele financiar pentru a cumpăra produse cosmetice, îmbrăcăminte și încălțăminte și lucruri pentru copii.

Cel mai predispus segment la acest fenomen este cel între 20 și 30 de ani, 35% dintre cuplurile tinere având percepția că partenerul(a) cheltuiește bani în mod iresponsabil, în special bărbații. (L.P.)

 

Lasă un comentariu